Säästöt Kansanedustajien palkoista ym lisätuloista!

Tääterö

/ #6 Tää on taas tätä

26.03.2014 12:32

Jos tänne laittaa adressin, vois ehkä vaivautua ottamaan selvää.
Kuinka suuret säästöt tulisi edellämainituista toimista ja miten se vaikuttaisi muihin säästötarpeisiin. Nyt kun leikkaukset ja muut suhteutukset ollu luokkaa 1,6 miljardia niin aika kärpäsen kakkahan tämä olis vaikka 200 edustajaa X 5000€/kk(mutulla laskettu keskiarvo työnantajakuluineen). Toki olen samaa mieltä, väärästä päästä taas säästetään kun leikataan pienituloisilta tukia ja itseänikin toimeentulotuen asiakkaana tämä koskee, mutta olisi nämä kehysriihen päätökset pitäny ottaa isomman leivän kulmasta, kun pieni on jo niin kuiva ja muutenkin homeinen.

Tosiasia on että ollaan 30 vuotta myöhässä muutosten kanssa ja nyt hätäpäissään tasoitellaan hallituskauden mahalaskua, ja pedataan huonoja lähtökuoppia seuraavalle hallitukselle, joka tuskin tulee olemaan enää porvarihallitus. Eli sen jälkeen, kun oppositiosta noustaan hallitukseen ja saadaan paikkaavia toimia aloiteltua, kansa on taas vuorostaan tyytymätön siihen ja sitten onkin porvareilla taas vuoro leikata opiskelijoilta ja köyhiltä. Näin se vaan tuntuu menevän.