Haasta Jyrki Katainen elämään 3kuukautta toimeentulotuella!

opiskelija

/ #255 Voi hyvää päivää

27.03.2014 07:15

Haastaakaa samalla itsenne kaikki turhasta narisijat. Opiskelija saa verojen jälkeen tukea maksimissaan kuussa vajaan 470e, josta pitäisi maksaa kaikki; ruoka, liikenne, oppimateriaali ja vuokra. Olkoonkin, että monet asiat on opiskelijoille halvempia, mutta silti, monelle ei jää käteen vuokran jälkeen mitään.

Kumma juttu muuten, oletteko miettineet, että miksi kymmenentuhannet kouluttamattomat (koulutus pahasti kesken) opiskelijat löytävät joka kesä itselleen työtä, mutta työttömät eivät kesäkuukausiksi?

Ja jännä juttu on myös se, että Jyrki on joskus nähnyt vaivaa asemansa eteen ja elää varmasti koko ajan mielettömässä paineessa. Teidän mielestänne ei ole oikein, että sellaisesta maksetaan? Eiköhän saman tien laiteta sitten sama palkka leikkauslääkärille ja raksaduunarille (tai tasataan erot verotuksella!). Ja katsotaan kauan Suomessa riittää koulutettua porukkaa vaativiin, vastuullisiin ammatteihin. :))))