Vetoomus Urjalan kunnanvaltuustolle: Kyläkouluille jatkoaikaa!

Reetta Naumanen

/ #13 Mielenilmaus 28.3.

28.03.2014 21:20

Mielenilmaus kyläkoulujen lopettamista vastaan järjestetty onnistuneesti Urjalan kunnantalon pihassa pe 28.3. klo 17, kiitos Jussi Westerbackalle tehokkaasta tiedottamisesta ja korvapuusteista. Paikalla oli mm. nuutajärveläisiä, urjalankyläläisiä ja halkivahalaisia, muutama henkilö asemalta sekä muutama kunnanvaltuutettu. Yhteensä noin 40 rohkeaa ihmistä. Hiljakseen virinnyttä keskustelua ryhmissä, ei suurempia puheita, kaksi kylttiä. Virkamiehet loistivat poissaolollaan. Toimittajat Urjalan Sanomista, Valkeakosken Sanomista ja Forssan Lehdestä saapuivat paikalle. Tänään asiasta oli Yle Tampereen aamu-uutisissa ja tällä viikolla oli jutut ainakin Urjalan Sanomissa ja Seutu Sanomissa. Toivotaan, että kouluasian julkisuudessa käsitteleminen vaikuttaa äänestystuloksiin; maanantaina kunnanvaltuusto päättää koulujen kohtalosta. Pidetään peukkuja, ettei kolmen kyläkoulun lapsia siirretä syksyllä kirkonkylän kosteusvaurioiseen kouluun odottamaan uuden yhtenäiskoulun valmistumista! Kiitos kaikille osallistuneille ja asiaa tukeville!