Ehdoton EI Uudenkaupungin Hyttyskarin tuulivoimalahankkeelle

Veronmaksaja

/ #27 Volttiampeeri

09.05.2014 14:25

Yksi 3 MW myllyn on laskettu tuottavan vuodessa sähköä 17000MWh edestä kertoo firma. Tällä tavalla laskettuna mylly tuottaisi sähköä vähän yli puolet käyntiajastaan.

Tätä valtio tukee vuoden 2015 loppuun tällä tavalla
”Syöttötariffi
Uusiutuvalla energialla tuotetulle sähkölle maksetaan tuotantotukea niin sanottuna syöttötariffina. Järjestelmä otettiin käyttöön Suomessa vuonna 2011.
Syöttötariffijärjestelmään hyväksytyille tuulivoimaloille, biokaasuvoimaloille ja puupolttoainevoimaloille maksetaan tavoitehinnan ja sähkön markkinahinnan erotuksen mukaista tukea. Tavoitehinta tuotannolle on 83,5 €/MWh. Tuulivoimarakentamisen nopean liikkeellelähdön takaamiseksi uusille tuulivoimaloille maksetaan korotettua tavoitehintaa (105,3 €/MWh) maksimissaan kolmen vuoden ajan vuoden 2015 loppuun asti. Järjestelmään kuuluvissa metsähakevoimaloissa tuotetusta sähköstä maksetaan päästöoikeuden hinnan mukaan muuttuvaa tukea.
Voimalaitos voi saada tukea 12 vuoden ajan.”

USKOMATONTA VERORAHOJEN HAASKAUSTA JA IHMISET JÄTETÄÄN KOE_ELÄIMIKSI LIIAN LÄHELLE SUURIA VOIMALOITA. HIENOA SUOMI!!!!!!!!!!!

LUE ITSE TÄÄLTÄ