Ehdoton EI Uudenkaupungin Hyttyskarin tuulivoimalahankkeelle

Vihreää mutta mitä...

/ #29 #28 Mihin te ne pistäisitte?...

09.05.2014 18:31

No tietenkään ei nyt suunnitelluille paikoille. Tällä Propel Voima Oy:llä olisi nyt loistava tilaisuus samalla esitellä näiden kahden Yaran / Hangon saaren myllyn koko historia. Eli investoinnin kustannukset vuonna 1999 ja erityisesti yhteiskunnalta niihin saatu saatu silloinen investointituki. Näiden myllyjen tuottama sähköenergia määrä. Myllyjen itsensä käyttämä sähköenergia. Investoinnin pääomasijoituksista saatu todellinen tuotto. Saammeko nämä asiat päivänvaloon eli taloudellista faktaa tässä kaivataan. Mielestäni lannoitetehdasta ei ole syytä tuoda esille ainakaan kommentoijan esittämällä vertailevalla tavalla. Osaatko edes kuvitella kuinka moni on saanut näiden kuluneen 50 vuoden aikana toimeentulonsa ja samalla perheet elantonsa Rikkihappo / Kemira / Yara Oy:stä? Olisiko tässä ne syyt miksi ei kukaan voi kyseenalaistaa tämän Yaran tehtaan taloudellista hyötyä meidän yhteiskunnallemme? Puhdasta, vihreää tuulienergiaa kustannustehokkaasti?... jne. Näistä väittämistä ei valitettavasti mikään ole totuuden kanssa missään tekemisissä. Sen sijaan lainaan taas pääministeri David Cameronia "get rid of all the green crap" pushing up families energy costs. Eli tämä on mielestäni se suurin murhe myös meille suomalaisille.