Ehdoton EI Uudenkaupungin Hyttyskarin tuulivoimalahankkeelle

/ #37 Re:

10.05.2014 07:49

#36: -

Yksikään asiantunteva ja vastuullinen kuntapäättäjä ei voi hyväksyä kyseistä suunnitelmaa, siihen pitää luottaa. Kyseisissä hankkeissa EU:n tuet yms. pumpataan ulos, niin kauan kuin mahdollista. Nyt onkin jo kiire, sen kyllä huomaa. Millä kustannuksella tämäkin tehdään? Kysyin vain. Entä miten on päättäjiä "houkuteltu" mukaan? Ihmeellistä on myös siis se, että suunnitelmat ovat jo näinkin pitkällä. Kyllä ahneudella ja itsekkyydelläkin on rajansa, nyt ollaan hyvin lähellä sitä. Nyt on päättäjien aika lunastaa lupauksensa, ajatella kuntalaisten ja kunnan etua.

Lisäksi terveysvaikutuksista sen verran, että melu on terveyshaitta, vaikka sitä ei korvakuulolla aina kuulisikaan. Tutkimuksia, luotettavia, löytynee aihealueelta paljon. Tuulivoimaloita ei pidä asettaa lähellekkään asutusta, sen pitäisi kaiken valossa olla itsestäänselvää. Käsittämätöntä yleensäkin, että em. hankkeet pääsevät yleensäkään etenemään. Järki käteen viranhaltijat ja etenkin päättäjät, nyt teidät todellakin haastetaan tekemään oikeudenmukaisia ja vastuullisia sekä ympäristö että kuntalaiset huomioivia päätöksiä!!!