Dieselistä polttoaineena on luovuttava

Adressin tekijä

/ #9 Maalta minäkin

29.09.2008 12:12

Mutta ymmärrän siitä huolimatta suomea. Kukaan ei ole vaatinut sinua luopumaan autostasi nyt, vaan tuolla nimenomaan lukee "sitten kun tulee ajankohtaiseksi". Vai kuvitteletko sen autosi kestävän ikuisesti? Tietääkseni siellä Nilsiän suunnallakin suolataan tiet talvisin. Ja tekniikkakin kuluu käytössä, kosteudenvaihtelut hapettavat sähköpuolen, jne, joten ihan varmasti sinullekin tulee jonain päivänä tilanne, että päätät vaihtaa nykyisen autosi uudempaan. Jolloin sinulla on oiva tilaisuus siirtyä bensa-auton käyttöön, tai ehkä silloin on jo tarjolla sähköautoja, vetyautoja, maakaasuautoja tms kilpailukykyiseen hintaan. Ja sama juttu traktorissasi, ei sekään ikuisesti kestä, ja ainakin täälläpän maanviljelijät näyttävät vaihtavan niitä jopa muutaman vuoden välein. Tällä hetkellä niissä taitaa olla diesel ainoa vaihtoehto, mutta kuka tietää mitä on tarjolla esim 10 vuoden päästä. Varsinkin jos dieselin litrahinta kipuaa reippaasti bensalitran hintaa korkeammalle esim EU:n määräämien veromuutosten takia.