Perintövero pois

Antti Latvala
Seinäjoki

/ #54 Roskaa, rikkaiden ahneudella ei ole rajaa!

29.09.2008 22:23

Älkää verratko Ruotsiin. Siellä on sentään varallisuusvero, mikä meiltä poistettiin - ääliömäisesti. Jos saat jotain ansiottasi, kuten esim. perinnön, on aivan kohtuus maksaa siitä osa veroa, mikä koituu tulonsiirtoina ja palveluina köyhemmille. Käsittääkseni kaikissa Euroopan maissa on ainakin toinen, varallisuus- tai perintövero. Suomen rikkaidenko pitäisi saada kaikki? Vielä kun ehdotat, että verot valtion maksettaviksi, niin onhan mallillaan. Riittäisikö edes se? Täällä valitetaan, kuinka on maksettu jokunen euro veroa, mutta samalla siis myönnetään, että on saatu varsin paljon enemmän varallisuutta. Kohtuutta ahneuteen! Minusta perintövero on yksi oikeudenmukaisimpia veroja Suomessa. Se tasaa eri lähtökohdista lähtevien lasten asemaa: rikkaalta pois ja köyhälle annetaan. Vanhempiesi ansiot eivät ole sinun ansaitsemiasi, joten älä kitise!

Itse olen kitisemättä maksanut yhden vanhemman perinnön verot, ja maksan kyllä muutkin. Jos sinulla ei ole muka varaa maksaa veroa, olet aivan ilmeisesti saanut niin suuren perinnön, että siitä juuri vero tulee maksaa.

Lisää veroja ja palvelut kuntoon (koulu, terveydenhuolto, poliisi)!