ALOITE AMPUMA-ASE MÄÄRÄYKSIIN

30.09.2008 23:03

Asiasanat: kilpailukielto,Jan Bade
17.1.2005 Kilpailu- ja toimitsijakielto Jan Badelle
Tomi Kaleva Suomen Miekkailuliiton sääntö- ja tuomarityöryhmästä on ilmoittanut 17.1.2005 Suomen Miekkailuliiton keskustelupalstalle liiton hallituksen antaneen kilpailu- ja toimitsijakiellon Jan Badelle 13.1. pidetyssä kokouksessaan. Kielto on voimassa 13.1.-13.5.2005
Lyhyen tiedotteen mukaan rangaistus on annettu säilän SM-kisoissa tapahtuneesta epäurheilijamaisesta käytöksestä johtuen. Fencingforum.com-keskustelupalstalla olevan keskustelun mukaan Jan Bade olisi käynyt fyysisesti tuomarin kimppuun joukkueottelun päätyttyä Jan Baden aiheettomasta valituksesta saamaan punaiseen korttiin (l. hänen joukkuettaan vastaan tuomittiin rangaistuspisto jolla ottelu hävittiin) tiukassa 44-44 tasatilanteessa. Punainen kortti annettiin fencingforumin keskustelun mukaan Jan Baden kirottua äänekkäästi vastustajajoukkueen tasoitettua.

Helsingin nykyaikaisia viisinottelijoita (HN5O) edustava Jan Bade toimi Miekkailuliiton puheenjohtajana vuoden 2003 loppuun, jolloin hän erosi tehtävistään luottamuspulaan vedoten. Hänet oli valittu uudelle kaudelle, mutta katsoi hallitusvalintojen olleen epäluottamuslause hänen politiikalleen.

Jan Bade oli myös merkittävässä roolissa oululaisen miekkailun kannalta sillä hän oli Seppo Lauhion kanssa pitämässä ensimmäistä Oulussa pidettyä alkeiskurssia syksyllä 2002.