Kannabis lailliseksi

Nurmo

/ #885

30.10.2008 16:21

"- Laukasee kaikenlaisia psyykkisiä asioita kuten skizofreniaa & masennusta ja sitä on suomessa jo ihan tarpeeksi. FAKTA (ja omaa kokemusta.)"

Ei kannabis ole haitatonta, mutta laukaisee/aiheuttaa mm. mielenterveysongelmia vähemmän kuin alkoholi.

"- Harvoin ihminen siirtyy esim tupakasta suoraan heroiinin käyttämiseen.
Usein on se kannabis käytössä ennenkuin niihin erittäin pahoihin aineisiin siirrytään. Vähän sama juttu että ei polta mutta kun alkaa juhlissa käydä
ja pari bisseä ottamaan niin alkaa se tupakkakin tarttua käteen. Osittain fakta."

Tämän takia kannabis pitäisi erottaa huumeista. Vain huumekauppias hyötyy laittomasta kannabiksesta ja kannabista käyttö on kuitenkin ~10 kertaa yleisempää kuin seuraavaksi suositumman amfetamini-huumeen. Hasis taitaa olla monille rikollisjärjetöille esisijainen ja varma tulonlähde.

"- kannabiksen käytöstä ei tule "krapulaa" ja ei ole mitään "kannabismetriä" (alkometrin tapaan) eli pilvessä ajaminenkin lisääntyisi & käyttö arkipäivinä lisääntyy. Sanoisin että alkoholin juonti kerran viikossa on parempi kuin 3-5 kertaa viikossa pilvessä. Osittain fakta."

Kannabis ei aiheuta krapulaa ( eli vieroituoire aka myrkytystila). Mitä hyvää on krapulassa? En näe mitään syytä miksi THC-pitoisuutta ei voitaisi mitata verestä tai vaikka hengityilmasta? Vaikka kannabi laillistuisikin, niin ei se laillista päihtyneenä tai esim. väsyneenä ajamista. Tällä hetkellä kannabiksen polttelu kotona on kiellettyä siinä missä autonkin ratissa, eli käyttörikoksesta tulee sakot.