Kannabis lailliseksi

espoo

/ #888

31.10.2008 00:06

Ei sitä voi noin vaan verrata hollantiin.
Onhan saksassakin alkoholi & tupakka muistaakseni 16v ikäraja
ja siellä juodaan vähemmän. Mutta jos samat ikärajat tulisi tänne
nousisi (ainakin minun mielestäni) juominen & polttaminen paljon.

huom! Tällä vaan siis meinaan että ei voi noin vaan sanoo "tuolla se toimii eli sen pitäisi täälläkin". En mitään muuta.

"pakko" sillon tällöin paeta todellisuutta jonkin nautintoaineen turvin.

höpö höpö

Ihminen (Homo sapiens sapiens) on eläin. Tämä vertaus kuullostaa varmaan erittäin tyhmältä mutta oletko nähnyt esim koiran tai kissan polttavan? Ei niillä ole mitään biologista tarvetta paeta todellisuutta. Tietenkin ollaan aivan eri älykkyystasolla mutta hei nisäkkäitä ollaan silti molemmat?

En tiedä kuinka pitkän ajan kannabista on käytetty (jostain kuulin ja luin 4000 vuotta?) mutta suurin osa meistä pärjäsi 200 000 vuotta ihan hyvin ilman mitään huumeita. En usko että ensimmäisillä suomalaisilla ihmisillä oli tarve käyttää huumeita.(OK en tiedä tätä mutta niin ainakin arvelen). Ihminen sopeutuu ja elää ympäristönsä mukaan. Suomessa ei (ainakaan tietääkseni) luonnollisesti kasva cannabista eli sen eläimet (ihmiset mukaanlukien!) EI pitäisi käyttää huumeita. Tiedän kyllä että sen kasvattaminen ulkona on mahdollista kesäisin. Mutta se kasvi ei kuulu tänne.

Jos tuntuu siltä että pitäisi paeta todellisuutta niin sinun elämäntavassasi on hyvin tod.näk jotain pielessä tms. Pitäisi käydä psykiatrilla tai puhua jonkun kanssa siitä jos tuollaisia fiiliksiä tulee. Harmi vaan että me suomalaiset emme puhu emmekä ilmaise tunteitamme kuten muualla tehdään. Minullakin on ollut tuollaisia ajatuksia mutta säännöllinen liikunta & kavereille/perheelle/psykiatrille puhuminen auttoi ainakin minua. Toimi minulle PALJON paremmin kuin jointti vihreää jota kokeilin ensin. Sen jälkeen ahdistus ja masennus vaan kasvoi.