Kannabis lailliseksi

Anjalankoski

/ #892 Pette

31.10.2008 10:59

"Ihminen on ja tulee aina olemaan osittain rasistinen."

Tuon väität pätevän kaikkiin, mutta mitä tulee ihmisen viettiin päihtyä, puhut asenteesta mikä ei suinkaan pidä paikkaansa, kuten jo edellisessä viestissäni annoin ymmärtää. Lähde oli muuten wikipedia. Joo joo, niinhän sitä aina sanotaan että wikipediassa sitä lukee kaikenlaista, mutta sieltä löytyy kyllä melko liuta lähdelinkkejä joista voi asiaa tarkastella lähemmin. Suosittelen.

En toki täysin kiellä sitä, etteikö asenteilla olisi mitään sijaa päihteiden käytössä, mutta pohjimmiltaan kyse on alkukantaisesta vietistä. Välinpitämättömyys päihteistä, päihteiden suurkulutus ja harmin aiheuttaminen muille päihtymisellään on asia jonka allekirjoitan asenteiden piikkiin. Asenteisiinkin voi silti onneksi yrittää vaikuttaa. Esimerkiksi järkevällä päihdevalistuksella.

"Puhunkin enimmäkseen nyt suomen luonnosta. Oli se niin taikka näin voi ihminen paremmin ilman sitä. En usko että nämä arkeologiset todisteet pätevät suomeen tai esim. pohjoismaisiin.
Suomessa sitä ei ole --> Ei ole tarkoitettu sen ihmisille."

Hmm... Ei täällä kahvia, riisiä tai tupakkaakaan kasva... Pitäisikö nämäkin nyt ehdottomasti tuolla verukkeella kieltää ? On paljon asioita joita ei ole Suomen maaperällä ollut aikojen alussa. Se ei riitä verukkeeksi kieltää mitään.
Ja jälleen toistoa jo aiemmin sanotuille jutuille; Olet sitä mieltä että ihminen voi paremmin ilman kannabista. Olet varmaan oikeassa, mutta muistetaan että kannabis on täällä kuitenkin jo ja sitä käyttävät yhä useammat. Jälleen päästään ihmisen viettiin ja haluun päihtyä...

"Kun sanoit että ei se ole NIIN tärkeätä niin olet jo mennyt aika pitkälle kun väittelet jonkun speden, tyhmän rasistin kanssa joka yrittää olla fiksu netissä? :) Muuttaisin varmaan itse sinne missä se olisi laillista jos polttelutouhuja harrastelisin."

Miksi joudun toistamaan itseäni ? Jos asia olisi NIIN tärkeä, niin kaipa olisin jo laukkuni pakannut ?! Myönnän kyllä asian olevan tärkeä, mutta kykenen elämään sen kanssa. Itsehän kerroit haukkuneesi neekerit provosoidaksesi ihmisiä keskusteluun / väittelyyn. Nyt minä olen näin tehnyt ja siitä hyvästä minun tulisi muuttaa Hollantiin ?! Tuntuu tämä aihe sinullekin olevan tärkeä kun täällä väittelyä käyt. Voisinpa kysyä sinulta, että mikset itse muuta esimerkiksi Thaimaaseen (tai jonnekkin muualle missä noudatetaan vieläkin tiukempaa linjaa päihteiden kanssa kuin Suomessa) jossa huumeista voi saada jopa kuolemantuomion ? Ei tarvitsisi väitellä meidän kannabiksen laillistamisen kannalla olevien kanssa. En kuitenkaan näin tee, koska sinulla on täysi oikeus olla ja asua Suomessa mielipiteittesi kanssa.

"Eli konsumentti ostaa kasvattajalta/välikädeltä --> he saavat rahaa ja ostavat esim ruokaa kaupasta tai jotain muuta jossa on jo veroja? Vai meinaatko että ne kasvattajat leikkaavat niitä seteleitä kahtia ja lähettävät huvikseen ulkomaille?"

Eih, en tarkoita sitä. Jos kannabista saisi nyt vaikkapa kahvilasta, alkosta, tai mistä lie, niin veron maksamisella tarkoitan samankaltaista systeemiä mikä on alkoholinkin kanssa. Suuri osa alkoholin hinnastahan koostuu verosta. Kannabisveroa siis kannatan.

"Tekisi joskus mieli vetää henkilöä turpaan joka sitä kannabista minulle tyrkytti."

Itse siis sorruit kannabikseen tyrkyttämisen takia. Se on harmi, oikeasti. Tuo kuitenkin todistaa sen, että kovempia aineita tyrkyttämällä diilerit luovat muuten vääräksi todistetun porttiteorian.

Turpaan vetohan onkin sitten sitä järkevää päihdepolitiikkaa ?