Kannabis lailliseksi

/ #916 Pete Petteselle

07.11.2008 16:02

''En kyllä allekirjoita!

10 syytä siihen! (vähintään)

1. Laukasee kaikenlaisia psyykkisiä asioita kuten skizofreniaa & masennusta ja sitä on suomessa jo ihan tarpeeksi.

2. Miksi helvetissä pitäisi laillistaa? joku sanoo "no on alkoholikin pahempi" entä sitten vaikka olisi? ei sen takia tarvitse toista huumausainetta laillistaa. Ei se nyt mitenkään tätä maata paranna?

3. Ne jotka haluavat kannabista saavat sitä kyllä tavalla tai toisella vaikka se onkin kiellettyä.

4. kannabiksen käytöstä ei tule "krapulaa" ja ei ole mitään "kannabismetriä" (alkometrin tapaan) eli pilvessä ajaminenkin lisääntyisi & käyttö arkipäivinä lisääntyy. Sanoisin että alkoholin juonti kerran viikossa on parempi kuin 3-5 kertaa viikossa pilvessä.

5. Muuttakoon hollantiin jos on pakko poltella niin paljon.

6. Tunnen ihmisiä jotka polttelevat ja ne ovat muuttuneet PALJON.
tervehdittäessä he vastaavat "höö..ai..moi" kun ennen sai pirteän vastauksen
kyse taisi olla "flegmaattisuudesta" (vai mitä se nyt sitten olikaan)
He ovat myös hyvin hajamielisiä ja hitaita.

7. Hesarissakin oli mies joka kertoi että ei kukaan ole ikinä sanonut hänelle mitään vaikka hän on poltellut kaduilla, ennen punttista, baarissa jne.
Eli en usko että poliisi käyttää NIIN paljon aikaansa kannabis -rikoksissa.

8. Harvoin ihminen siirtyy esim tupakasta suoraan heroiinin käyttämiseen.
Usein on se kannabis käytössä ennenkuin niihin erittäin pahoihin aineisiin siirrytään. Vähän sama juttu että ei polta mutta kun alkaa juhlissa käydä
ja pari bisseä ottamaan niin alkaa se tupakkakin tarttua käteen.

9. Ihmiset käyttäisivät alkoholia & kannabista yhtä aikaa --> ei todellakaan hyvä.

10. Huumeet on neekereille.''

Eli vastauksia noihin väitteisiin.

1. Kannabista ei ole yhdistetty noihin oireisiin. Kannabiksen ainesosia käytetään masennuksen ja yms sairauksien hoitoon koska se on todistettu että kannabiksen aineet vaikuttavat positiivisesti esim masennukseen.

2. Sallimalla Suomeen saataisiin vaihtoehto päihde joka aiheuttaa PALJON vähemmän kuluja ja haittaa Valtiolle ja ihmisille. Tämä vain yksi esimerkki. Muita voitkin lukea tuolta muista kommenteista. Ymmärrään jos et jaksa/halua lukea. Ymmärrän kyllä jos haluat kuulua tuulipukukansaan ja olla ennakkoluuloinen ja probakandan uhri.

3.Ehhh.... Tämä ei ole syy siihen että ei pitäisi sallia. Sallimalla saataisiin rikollinen toiminta tämän aineen ympäriltä pois ja myynti hallintaan valtion toimesta.

4. Poliisilla on tietääkseni käytössä pikahuume testi ja poliisin yksiköitä voi kouluttaa tunnistamaan vaikutuksen alaisina olevia. Vaikka olisitkin vaiukutuksen alainen niin kannabiksen vaikutuksen alaisena oleva ihminen ei ole niin vaarallinen kuin alkoholin vaikutuksen alaisena ajava uhri. Alkoholi aiheuttaa harkinta kyvyn menetystä kun taas kannabiksen vaikutuksen alaisena tiedostat maailmam ympärilläsi. Ja et voi verrata yhtä alkoholi päivää 3-4:n kannabis päivään. Mutta kyllähän pieni pilvi 3-4 viikossa on melkeinpä terveellisempää kuin alkoholi.

5. Ei ole syy kannabiksen kriminalisointiin. Elämäsi ja kaikki läheisesi ovat Suomessa, mutta haluat silti vaihtaa väkivaltaisen perjantai pullon hauskaan ja sosiaalliseen jointtiin. Vastauksena kuulemma usein ''MUUTA HOLLANTIIN SAATANAN NARKKARI HIPPI!'' Nyt järkikäteen tuulipukukansa!!

6.Hmm... Ehkä vain ovat hiukan olleet vaikutuksen alaisina. Mutta en yhtään epäile ettäkö tätäkin juttua olisi hiukan maustettu Peten toimesta. Kannabis testeissä ei ole huomattu että se tuhoaisi aivosuloja. Kannabista nauttineiden eläinten aivojen toimintakyky palasi 100% kun taas alkoholin kanssa luku taisi jäädä hiukan vajaaksi, mutta ylitti kai 95%.

7. Eipä. Tapasin tuossa eräs kaunis kesäpäivä nimeltämainitsemattoman hampuusin joka oli joutunut oikeuteen uutaman gramman hallussapidosta ja muutaman kasvin kasvattelusta. Loppujen lopuksi kävi niin että kaveri ei maksanut mitään ja valtio uhrasi todennäköisesti 10 000€. Mikseivät he voi sallia tätä kannabista? Nuokin varat olisi voitu käyttää paljon paremmin niihin ketkä tekevät OIKEITA rikoksia.

8. Kannabiksen ei ole todettu johtavan vahvoihin aineisiin. Esim minä itse. Käytän kannabista 2-3 kertaa viikossa en tupakoi tai käytä alkoholia. Sysnteettiset eivät kiinnosta koska niillä saa paljon vakavaa aikaiseksi. Eikös siinä ollutkin jo tarpeeksi vastausta, eli jos olet vain tervejärkinen niin kaikki on hyvin. Ja alkoholin vaikutuksen alaisena kadotat helpommin harkintakyvyn jolloin on loogista että tarttuisit vahvoihin.

9. Mitäs haittaa tuosta olisi? Kannabiksen vaikutus vain vähenee. Tuosta ei ole mitään haittaa fyysisesti eikä psyykisesti. Lueppas nyt faktoja enen kuin alat päteä.

10. Tämä ei ole haitta. Tämän lausahdus todisti että olet rasisti. Tuulipuku miehen mielikuvitus taisi vain loppua :)

LEGALIZE IT!