Kieltäkää kasvissyönti

syökää porkkanaa

/ #115

17.08.2011 00:55

Olipas vain mukava iltasatu :)
Ite olen sellaset 15v ollu kasvissyöjä ja nykysten lähestulkoon vegaani. Ainoa kärsimykseni on se, että jotkut hassut vaativat selontekoa siitä, mitä syön ja miksi... Ja mistä saan sitä sun tätä vitamiinia.... Vaan mahtaako kaikki lihan syöjät tietää mitä vitamiinia mistäkin saa ja oikeasti tarvitsee? Kasvissyöjät ja vegaanit tutkivat asiaa säännöllisesti(ainakin itse ja tuttavani,jotka myös kasvissyöjiä)ja lisäävät valioonsa sellaisia elintarvikkeita, mitä tarvitsevat täydentäessään monipuolista ruokavaliota.
Vaan enpä ole koskaan nähnyt yhdenkään tuttavani, joka syö lihaa, tutkivan ravintoarvotaulukoita. Kasvissyönti voi olla epäterveellistä jos ei ymmärrä korvata lihaa millään kasvikunnan tuotteella..
Eli näitä tärkeitä on tietysti Kalsium, magnesium, D-vitamiini, mangaani, rauta, sinkki, seleeni, proteiini, pehmeät rasvat, kalium, K-vitamiini, B-ryhmän vitamiinit.... ja vaikka mitä. Ite olen selvitelly omasta valiostani, niin saan ihan kaikkea mitä tarvitsenkin. B12 mikä myös erittäin tärkeä, sitä ei saa kun tuoreesta levästä, mutta otampa sen sitte purkista. Ei sen niin väliä mistä se tulee.

Milläs kiellät kasvissyönnin... :D Seuraava adressi vois olla, että kielletään ruskeat vaatteet... :DDD

jepjepa.. taian ottaa porkkanan iltapalaksi ja laittaa maata :D