Ahlmanin maitobaaria uhkaa sulkeminen

Mikael Wallin

/ #259 Teollisuuden vaan ei kansalaisen etu

17.08.2011 19:35

Tällä lailla ei palvella kansalaisten vaan teollisuuden etuja. On maitoteollisuuden etujen mukaista, että maidontuotanto on keskitetty isoille tiloille ja että maito pastöroidaan kuljetus ja säilytys syistä. Raakamaito on kuitenkin hyvien bakteeriensa ansiosta pastöroitua maitoa paljon terveellisempää. Tämä lakiehdotus on raivostuttava, koska sillä ollaan vähin äänin viemässä ihmisten vapaus valita terveellisempi vaihtoehto ja olla tietoisempia ruokansa alkuperästä sen ollessa teollisuuden intressien vastaista. Meiltä ollaan viemässä vapaus ja oikeus olla terveenä.

Ja kaikki nämä puheet raakamaidon bakteerien vaarallisuudesta ovat täyttä huuhaata ja vain tekosyitä muiden etujen ajamiseen. Pastörointi oli ehkä järkevää sen ajan hygieniassa, jossa se keksittiin, mutta nykyään pastöroinnilla tapetaan ennen kaikkea maidon terveelliset bakteerit. Tutkimuksissa on havaittu, että tämä on syy sille, ettei vasikka voi kasvaa pastöroidulla maidolla. Epäterveelliset bakteerit maidossa ovat merkki lehmien epäterveellisistä ja epäinhimillisistä elinoloista, ja se on yksi syy lisää sille, miksi maitoteollisuus niin haluaa kitkeä näitä aitoja maitoloita pois. Jos nyt ollaan sitten yhtäkkiä niin huolissaan ihmisten ruuansulatuksesta, kannattaisi ehkä ennemmin kiinnittää huomiota pikaruokaloihin, ei maitobaareihin, joissa tarjoillaan sitä ainoaa asiaa maailmassa, minkä luonto ja evoluutio on suunnitellut vain ja ainoastaan ravinnoksi.