Kannabis lailliseksi

Pekka Peloton
Turku

/ #960 Kannabis = Bepanthen?

23.11.2008 19:42

"Olen vahvasti sitä mieltä, että marihuana pitäisi olla laillista, jos ei muuten niin edes lääketarkoitukseen. Se auttaa masennukseen ja muihinkin mielenterveys ongelmiin, ja kaikenlaisiin muihinkin ongelmiin. En jaksa luetella mihin kaikkeen se auttaa, niitä asioita on niin paljon."

Ihmeainetta, jos noin hyvästä aineesta on kysymys, niin eikö tätä kannattaisi jakaa pikkulapsille heti ala-asteelta saakka? Vähän niinkuin ksylitolipurkkaa.

Lääkekäyttö tulisi olla kontrolloitua ja epäilen että tulisi koskaan menemään läpi, koska kannabiksen vaikutukset ovat hyvin henkilökohtaisia ja ennen lääkehoidon aloittamista pitäisi päästä selvyyteen haitallisista sivuvaikutuksista. Mitenhän se tapahtuisi, kun monet oireet ilmenevät vasta ajan myötä?

Joillekin kannabis varmasti sopii, joillekin ei alkuunkaan. Tiedän monia ihmisiä joille se ei sovi lainkaan ja tämä on luultavasti ollut heidän onnensa, käyttö on jäänyt yhteen kokeiluun.

Nykyinen tilanne on hyvä. Kotipössyttelijät pössytelkööt omalla vastuullaan. Muuttakaa pois Suomesta jos asia koetaan niin tärkeäksi.