Aseiden totaalikiellon vastustaminen

Kokkola

/ #67 Harrastusten kieltäminen ei ole hyvinvointia parantavaa sosiaalisuutta

24.11.2008 10:24

En ymmärrä ihmisiä, jotka sanovat, että toisten ihmisten harrastuksen saa kieltää, koska he eivät harrasta. Pidän heitä tunne-elämältään ja myötäkyvyltään enemmän tai vähemmän sairaina tai vajaina, joiden takia muut ihmiset ja koko yhteiskunta kärsivät, mistä sitten johtuu sosiaalista pahoinvointia ja lopulta näitä äärimmäisiä pahoinvoinnin ilmauksia, joita on tapahtunut esim. Jokelassa ja Kauhajoella. Näidenkin ampumisten jäljiltä ollaan peräänkuulutettu sosiaalisuutta. Onko harrastusten vieminen sosiaalisuutta? Ei ole! Millä lailla sellainen kieltäminen parantaisi henkistä hyvinvointia? Ei mitenkään! Mitä enemmän kaikkien harrastuksilla aletaan pelata politiikkaa ja tapella, sitä enemmän tulee auvisia. Jos oltaisiin aiheetta ja pahaa tehden kieltämässä toisten ihmisten sellaista harrastusta, jota minä en harrasta, kyllä minä haluaisin pitää silti oikeuden puolta ja puolustaa niitä harrastajia.