Median lopetettava vääristelty Israelin vastainen uutisointi

Tästä on kysymys!

/ #118 Hamasin uhkaukset vääräuskoisia länsimaita vastaan

15.08.2014 02:22

#117: Sama toistuu!!! - Gazan saarto

Hamasin uhkaukset vääräuskoisia länsimaita vastaan

Norjalaisen kansalaisjärjestön tekemän mielipidemittauksen mukaan 65% palestiinalaisista kannattaa uskonnollista terroria ja Al-Qaidan iskuja Euroopassa ja Amerikassa. Tämä uskontoon pohjautuva viha näyttää tekevän tyhjäksi sen mahdollisen positiivisen vaikutuksen, joka Euroopan ja Amerikan antamalla taloudellisella tuella voisi olla kansojen välisiin suhteisiin (Palestinian Media Watch, tiedote 26.12.2005).

Nämä mielipiteet ovat seurausta järjestelmällisestä vihakasvatuksesta. Jo ennen Hamasin valtaantuloa palestiinalaishallinnon alaisuudessa olevassa TV:ssä näytettiin palestiinalaisissa moskeijoissa televisioituja saarnoja, joissa kehotettiin vääräuskoisten tappamiseen:

-18.11.2005 Palestiinalaishallinnon TV, Suleiman Satari: "Tuhotkaa vääräuskoiset ja polyteistit (myös kristittyjä pidetään polyteisteinä, koska he uskovat Jeesukseen Jumalan poikana)! Teidän vihollisenne ovat uskonnon vihollisia! Laskekaa heidät ja tappakaa heidät viimeiseen mieheen, älkää jättäkö yhtään."

-13.5.2005, Ibrahin Mudayris, Palestiinalaishallinnon TV:ssä: "Palestiinan kansa on vahvin maailmassa...Me (muslimit) olemme hallinneet maailmaa, ja päivä tulee, jos Allah suo, jolloin me hallitsemme maailmaa jälleen: Päivä tulee ja me tulemme hallitsemaan Amerikkaa. Päivä tulee, ja me tulemme hallitsemaan Britanniaa."

Vastaavanlaisia saarnoja oli lähetetty palestiinalaishallinnon TV-kanavalla edellisten kuukausien aikana useita kertoja (ainakin seuraavina päivinä: 24.6.2005, 8.7.2005, 15.7.2005, 26.8.2005, 30.9.2005, 18.11.2005). Vaikka palestiinalaishallinnon presidentti Mahmoud Abbas oli läsnä ainakin yhdessä näistä kiihotustilanteista, samanlaiset vääräuskoisten kansanmurhaan kiihottavat puheet saivat jatkua palestiinalaistelevisiossa.

Myös Hamasin johtajien lausunnot sisältävät uhkauksia länsimaille. Hamasin poliittisen toimiston johtaja Khaled Meshaal sanoi puheessaan Damaskolaisessa moskeijassa 3.2.2006: "Me sanomme lännelle, että teidät lyödään Palestiinassa ja tuo häviö on jo alkanut. Israel tullaan voittamaan kuten myös kaikki ne jotka ovat tukeneet sitä ja jatkavat sen tukemista. Amerikka tullaan voittamaan Irakissa. Muhammedin kansa tulee juhlimaan Palestiinassa ja Irakissa ja kaikkialla arabi- ja muslimimaaperällä...Huomenna meidän kansamme tulee vallitsemaan maailmaa, tämä on fakta. Huomenna me vallitsemme maailmaa."

"Ennen kuin Israel kuolee, sitä pitää nöyryyttää. Ennen kuin he kuolevat, he tulevat kokemaan häpeää ja nöyryytystä."

"Sanon Amerikalle, Euroopalle ja Lännelle: Teidän intresseissänne on parantaa suhteitanne ja muuttaa politiikkaanne suhteessa arabeihin ja muslimiväestöön kuten myös pitää yllä suhteita voittajiin eikä häviäjiin. Israel häviää ja arabit voittavat. Muslimit voittavat. Palestiina voittaa. Muuttakaa siis politiikkaanne välittömästi."

Euroopassa halutaan kuvitella, että israelilaisia ja juutalaisia vastaan koettu viha johtuu miehityshallinnosta ja viha länsimaita kohtaan johtuisi Bushin syyskuun 2001 jälkeen käynnistämästä terrorismin vastaisesta sodasta. Samalla halutaan aktiivisesti sulkea silmät järjestelmälliseltä vihakasvatukselta. Länsimaita kohtaan tunnettu viha ei ole seurausta Afganistanin ja Irakin sodista, vaan näitä vihaan kiihottavia saarnoja pidettiin ennen 11.9.2001 terrori-iskuja ja vihakasvatus oli syynä noihin iskuihin:

-24.8.2001 Palestiinalaishallinnon radio, Jerusalemin mufti, korkein islamin edustaja palestiinalaishallinnon alaisuudessa: "Oi Allah, tuhoa Amerikka ja sen kannattajat ja apurit. Oi Allah, tuhoa Britannia ja sen kannattajat ja apurit."

-8.6.2001 Palestiinalaishallinnon TV, Muhammad Ibrahim Maadi, televisioidussa moskeijaseremoniassa: "Meidän velvollisuutemme on valmistaa Allahin sotureita, jotka etenevät Allahin tahdon mukaan, olkoon Hän ylistetty - jos Allah suo - Amerikan tyrannivaltio häviää. Britannian tyrannivaltio häviää..."