Ilotulitteet pois vapaakaupasta

Kotka

/ #19 Nyt taas järki käteen

07.12.2008 06:52

Nyt taas järki käteen näissä rajoituksissa. Maailmassa on, myönnettäköön, valitettavasti sananvapaus myös niillä ihmisillä, jotka tahtoisivat sen turvin kieltää kaiken. 364 päivää saadaan elää vuodessa lähes häiriöttä, mutta se yksikin päivä on liikaa joillekin. Ehkä kohta vedotaan siihen, että yksikin säästetty silmä riittää syyksi kieltää kaikki ilotulitteet. Ja aivan erityisesti, eihän nyt toki tavallinen ihminen tarvitse ilotulitteita mihinkään! Ihmisiltä yritetään yleisen turvallisuuden nimissä viedä kaikki keinot "vahingoittaa itseään" eli toisin sanoen tehdä jotakin, missä on riski sattua jotakin. Eikö olisi parempi leikata ihmisiltä kädet pois jotteivät he kykenisi enää tekemään mitään?

Rapatessa roiskuu ja oli asia mikä tahansa, aina joku onnistuu sähläämään. Se pitää hyväksyä. Kieltäminen luo katkeruutta. 999 paukuttelee vastuullisesti, 1 sählää. Ikävää. Älkääkä väittäkö etteikö pilkka olisi sattunut omaan nilkkaan? Kylillä juuri nämä tällaiset hyypiöt räiskivät thunderkingejä ja yksi pamahti suoraan kohti ja onnistuin väistämään sen vain taktisella pikasyöksyllä penkkaan. Tosin mitään riskiä sattua naarmuja suurempaa vahinkoa ei ollut sillä suojalasit löytyivät päästä, olinhan itsekin paukuttelemassa. Kävikö mielessä että jokin pitäisi kieltää. Kyllä! Alkoholi! Olivat niin kännissä etteivät edes huomanneet meikäläisen osuneen tulilinjalle. Mutta se on mahdotonta, kiitos fysiikan lakien. Joten annoin asian olla. Silloin, nyt ja tulevaisuudessakin kannatan ilotulitteiden ruutimäärän suurentamista merkittävästi. Kun paukutellaan niin pitää niissä jytyä olla. EU on ollut nostamassa ilotulitteiden ruutimääriä. Suomi toki asettuu poikkiteloin.

(Varoitus - raakaa lihaa!)
Kun pelleilee niin sattuu pahasti. Tuollaista jälkeä eivät tosin Suomessa myytävät paukut saa, mutta iho kyllä kuoriutuu. Kun ei pelleile, ei satu.