Tienaatko alle 2600e/kk? Allekirjoita siis.

EX-yrittäjän arkilainen

/ #601 Työmarkkinatukilainen

23.08.2014 17:55

Olen siis reilusti alle 2600/2100 €/kk tienaava henkilö Keski-Suomesta ja minulle ei ollut edes entisenä yrittäjänäkään tällä hetkellä mahdollisuus tienata tuota summaa edes kolminkertaisena. Tein pari vuotta sitten konkurssin ja siinä sivussa pelastin 5-7 henkilön ansiosidonnaiset ostamalla koko ky:n muut henkilöt pihalle, ettei he olisivat joutuneet samaan liriin. Nyt minulla kaikki yli 300 000 €:n yhtiön velat niskassani, mutta tietyllä tavalla en edes valita. Lähtökohtainen idea koko yrityksen perustamiseen lähti minulta ja sanoin jo heti alkuun, että jos tämä karahtaa kiville, niin itse kannan vastuun. Ja juuri teinkin ja sain toteutettua oman elinikäisen haaveeni. Moni voi pitää minua tyhmänä, mutta en välitä siitä, koska "tulin, näin ja koitin", kuten sanonta sanoo. Firman kaatuminen vei myöskin minulta luottotietojen lisäksi perheen ja lapset pois, mutta olosuhteisiin nähden minulla menee ihan hyvin ja alan olla jo sinut sen asian kanssa. Tosin takaisin työelämään minua ei vielä ainakaan 10 vuoteen saa, siis ennen kuin suurin osa veloistani on jo pyyhkiytynyt pois ulosottolistalta. En sano tai tarkoita että olisin työtävieroksuva henkilö, mutta miksi menisi enää tänä aikana töihin, koska mulla kumminkin jäisi tuo sama summa eli n. 1000€/kk käteen - elatusmaksut?

Itse olen laskenut, että jos menen töihin, niin minun kannattaa ottaa maksimissaan n. 1200€/kk ansiotulot vastaan, että saan elatusmaksut maksettua ja mulle jää vielä se alle tonni elämiseen eli saakelin paljon alle tuon Rädyn kysymän ansiotulorajan!