ASTRID THORSIN IDEOIMA UUSI ULKOMAALAISLAKI HYLÄTTÄVÄ!

Juha Mäki-Ketelä
Adressin tekijä

/ #62 Hitsareilla on asiaa

11.12.2008 10:57

Morienttes vaan!
Meitä on täälä (Paikkakunta X, firma Y) 28 hitsaria elikkäs metallimiestä. Ollaan ny kaikki allekirjotettu se adressi paitsi noi meidän kaks kiinalaista kaveria. Nekin haluais, mut ne ei tie ku ne ei oo suomen kansalaisia. Eli mitens on, voiko ne allekirjottaa? Ne on hyviä poikia muutenkin, kovia hitsaan ja semmosta.

Ja sit muutama idis: ku me ei tiedetty ekaks kuka mitäki ajattelee, niin tehtiin parin kaverin kanssa sillai että laitettin ton adressin osote ilmotus taululle. Pari lappua sujautettiin työmaa ruakalan tarjotin pinon päälle aj väliin. Parhaiten kuitenkin toimi vissiin se ku liimattiin yks lappu paskahuussin oveen sisäpuolelle elikkäs sillain että sitä ei voi olla näkemättä ku siinä pöntöllä istuksii.

Tää on parempaa ku suomen Mm-kulta!

xxxxxxxxxxxxxx

Loistavia ideoita. Toimi siis näin:
1. Tulosta adressin osoite punaiselle paperille. Kiinnittää huomion, aatteen väri, siis jouluaatteen…ota monta tulostetta.
2. Laita niitä työpaikkasi ilmoitustauluille, ruokailutilan pöytiin, vessan oveen sisäpuolelle jne.
3. Jos asiasta herää keskustelu, ole tietämätön lappujen alkuperästä, mutta pohdi vakavasti ääneen, että ”tuo kuulostaa kyllä järkevältä, pitääpä illalla tutustua asiaan”.
4. Huomenna sitten kerrot sopivan tilaisuuden tullen, että ”sissus, olipa asiallinen adressi. Kyllä, allekirjoitin ja suosittelen sinullekin!”
5. Lappuja voit viedä myös kirjastoihin, kauppojen ilmoitustauluille, liikuntakeskuksiin jne.