Adressi Suomen susikannan elvyttämiseksi sekä säilyttämiseksi.

Kalle Kehveli
Kuopio

/ #18

15.01.2007 20:45

Minimimäärä ilmoitetaan susista. Hirvistä arvioidaan todellinen kanta. Miksi? En tiedä, jos vaivaa niin kysy rktl:stä. Näin asia vain on. Ota asioista mielellään selvää ennenkuin vaahtoat.

Nyholm on eläkkeellä oleva petoeläintutkija. Meinaatko, että hänen osaamisensa sekä kontaktinsa ovat hävinneet sillä kertaa kun hän jäi eläkkeelle?
Tiedät että Nyholm on tehnyt oman kanta-arvionsa kiikkustuolissa istuen? Onko todella vai onko tuo sinun arvauksesi? Kertoo jotakin sinusta ja vie pohjaa pois muiltakin väitteiltäsi.

Laitumen ympärille petoaidan tekeminen ei ole aivan yksinkertaista. Joko aidattava kaikki laitumet (kallista) , tai sitten tulee päivittäista lisätyötä eläinten ajamisessa edes-takas turva-aitauksen ja syömälaitumen välillä. Lisäksi täytyy ajaa rehua turva-aitaukseen. Ja työ maksaa.

Metsästyskoirien vaara metsästysreissuilla on sitten vielä toinen asia.

Kukaan ei ole lähtenyt hysteerisellä tai paniikinomaisella reaktiolla liikkeelle, ihmisiin tottuneet sudet on saatava poistaa nykyistä vähemmällä byrokratialla.Nykyään pahimmilla (häirikkö)susialueiden ihmisillä ei ole samoja oikeuksia/mahdollisuuksia elää kuin muilla. Lasten koulukuljetukset sekä metsästyskoirien käyttämättömyys on arkipäivää.

Hirvistä ja poroista voisi sitten tehdä omat adressinsa: susiin niillä ei ole muuta korrelaatiota kuin että joku tarkoitushakuisesti haluaa vähätellä jotakin pahaa toisella pahalla: edelleen hirvien tai porojen radikaali poistaminen tai vähentäminen ei vaikuttaisi mitenkaan häirikkösusiin. Vertailu ontuu tässä pahan kerran.

Valehteluadressi? Hmm. Kertoo taas kerran paljon. Ota vielä hitler-kortti käyttöön (hitler/natsi-kortista väittelyssä voinet tarkistaa wikipediasta).
(eikä tartte myöskään loukkaantua, joskus tulee vastattua terävämmin asiattomiin kommenteihin...)