Adressi Suomen susikannan elvyttämiseksi sekä säilyttämiseksi.

Ronja Ryövärintytär
Adressin tekijä

/ #21

15.01.2007 22:37

"Eläkeläiset ovat tehneet viime aikoina melkoisia selvityksiä: Koskinen, Myllyniemi, Purasjoki... Yrityksesi vähätellä Nyholmin osaamista eläkkeelläololla ontuu."

En vähättele hänen osaamistaan, mutta etkö nyt oikein halua ymmärtää mitä ajan takaa vai enkö osaa muodostaa selkeitä lauseita? Susien määrä arvioidaan jälkien perusteella ja siihen hommaan tarvitaan aika monta miestä ja naista laskemaan, enkä usko siis että Nyholm olisi yksin kyennyt laskemaan kaikki suomen sudet..YKSIN! Hän heittää oman arvionsa, joka perustuu, en tiedä mihin, mutta olisi kyllä mukava kuulla.

"Työ on työtä. Tässä asiassa sinä vähättelet muille järjestyvää LISÄTYÖTÄ. Maalla on eläinte parissa ihan tarpeeksi työtä ilman joutavia eläinten edes-takaisin siirtoja. Ja asian voi - ja tuleekin - hoitaa muutenkin.Laiskuuden viittaukset jätä vaan itseesi. Siis ihmiset ovat laiskoja jos eivät hyväksi sinun ja kaltaistesi kaavailemaan (turhaa) lisätyötä? Jessus sentään!"

Joutavaa on siis pitää eläimistä huolta..en nyt oikein ymmärrä mitä ajat takaa tuolla "työ on työtä" ja muilla kommenteillasi, koska jos on alkanut vaikka karjankasvattajaksi, tulisi hänen pystyä huolehtimaan karjastaan, ja tuollainen siirto-operaatio on pieni vaiva siihen, että joka aamu saat kerätä raatoja huonosti aidatulta ja vartioidulta laitumelta!
Ihminen on laiska silloin jos ei viitsi/jaksa tehdä pientä ylimääräistä hommaa omien eläintensä turvaksi! Nykyään kaiken tulisi hoitua niin helposti ja yksinkertaisesti sekä "minulle kaikki nyt heti valmiina"- asenteella...halutaan vain painaa jotakin nappia ja kaikki hoituu automaattisesti. Eikö se sinusta ole laiskuutta?

"Susiliivi on hyvä yritelmä, mutta siitä ei ole vielä minkäänlaista käytännön kokemusta! Olisko sulla hurtta jolla testata?"

On jos löydät sille tarpeeksi ison liivin joka mahtuu sille. Ja miten siitä ikinä saa käytännln kokemusta toimivuudesta jos vaikka hirvimetsälle viedyt koirat eivät saa sellaisia omistajiltaan päällensä. Nyt vain valitetaan että susi vie koiran metsällä, vaikka voitaisiin kokeilla liivin toimivuutta samalla. Enkä epäile yhtään sen toimivuutta.

"Miksi jankutetaan oikeuksista? Koska ihmisillä on sellaisia.Pitäisi myös puhua empatiasta ja sen puutteesta joidenkin ihmisten osalta.Pitäisi myös ymmärtää paikallisten susialueiden vanhempien huoli pistää pienet koululaiset pimeälle koulutielle yksin. Onko sinulla aikoinaan ollut kujetusta tahi ei, ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa."

Juu, ihmisillä on oikeuksia eikä kukaan vielä edelleenkään ole niitä mihinkään vienyt! Sano jos olen väärässä, mutta oletat että minulta puuttuu empatian kyky.
On se muuten vain kummallista..vertaan samantyylistä tilannetta lapsuudestani, eikä se muka kuulu tähän asiaan? Juu, kyseessä oli silloin karhut, eivätkä sudet. Onhan siinä tietenkin iso ero. Karhu sentään hyökkää helpostikin ihmisen kimppuun. Ja tuskin pieni tyttölapsi siinä tilanteessa olisi karhulle kamala uhka...vai mitenkä kaltaistenne kommentit menee susista puhuttaessa..

"Hirvet, porot, karhut, rikolliset, luonnonmullistukset ovat suurempia riskitekijäitä kuin sudet, mutta käsiteltäköön niitä omina asioinaan. Tai puhutakoon susien aiheuttamasta LISÄRISKISTÄ noiden lisäksi."

Onnettomuuksien riski on aina olemassa, oli kyse mistä tahansa. En vähättele suurpetojen aiheuttamaa huolta. Ylipäänsä kun on kyse eläimestä kuin eläimestä, tulee aina olla varovainen ja kunnioitus suurpetoja kohtaan on aivan kohdallaan. Mutta on turhaa maalata uhkakuvia joka suuntaan, sitä en todellakaan ymmärrä.

"Otit termin valehteluadressi käyttöön, vertaisin sitä natsikorttiin. Mene wikipediaan ja hae hakusanalla hitler-kortti tai natsikortti, niin löydät lisätietoja, mutta lyhyt yhteenveto:
"
Tavallisesti (natsi-Saksaan liittymättömässä) keskustelussa Hitlerin tai natsit ensimmäisenä maininnutta pidetään argumentoinnin hävinneenä osapuolena."

Vai että sellaista. Heh. Mutta mitenkä sinä saat verrattua valehteluksi kutsumaani asiaa tuohon "natsikorttiin"?
Varsinkin kun mainitaan hävinnyt osapuoli. Tässä keskustelussa kumpikaan meistä ei häviä, koska kumpikin hyvin todennäköisesti pitää omasta mielipiteestään niin visusti kiinni ettei sitä edes moottorisahalla saisi päästä irti!