Siuntion motocrosstoiminnan jatkamisen puolesta

/ #17 Re: paluumuuttaja - ei kiitos motocross radalle

01.10.2014 05:40

#12: ilonpilaaja(ko?) - paluumuuttaja - ei kiitos motocross radalle

Kiitos näkökannasta. Yksi mielestäni tärkeä komponentti tämän kaltaisissa ongelmatilanteissa joidenkin yksilöiden halu asettua-asumaan alueelle, jota sen nykytoiminta kuormittaa kyseisen yksilön kannalta katsottuna. Olisiko yhteiskunnallisesti järkevämpää markkinoida alueita niiden sisältämien "ominaisuuksien" mukaisesti, vai alkaa riitelemään jokaisen "paluumuuttajan omista lähtökohdista, joita riittää joka lähtöön ja riidat sen kun lisääntyy.

Kerron esimerkin.70-luvulla muutti Seutulantienvarteen perhe pohjoisesta ja alkoi valittamaan lentomelusta.No lentokenttää ei siirretty , mutta miksi ihminen, ihmiset jotka häiriintyvät äänistä haluavat vartavasti muuttaa alueelle joka niitä tuottaa ?

Olisikin yhteiskunnallisesti ehkä mielekästä markkinoida ja kehittää alueita jo olemassaolevien tosiasioiden pohjalta. On kestämätön ajatus voida huomioida jokaisen paluumuuttajan eriävät tarpeet, kyllä lähtökohta pitäisi olla se ettei kukaan voi tulla alueelle jota rakennettu talkootyöllä vuosia, ja sanoa Kuninkaana, tämä ei käy minulle, minä muutan tänne ja te lähdette. Yhteensovittaminen olisi mahdollista rakentamalla erittäin kallis meluvalli , mutta olisiko järkevämpää laittaa nekin rahat nuorisotyöhön ja vanhuksien hoitoon ja asuttaa Crossiradan ympäristö moottoriurheiluhenkisillä perheillä, jotka ovat erittäin suuria veronmaksajia. ?

Seppo i. Manninen 0400-455589