Siuntion motocrosstoiminnan jatkamisen puolesta

/ #19 Re: Re: paluumuuttaja - ei kiitos motocross radalle

01.10.2014 15:27

#15: Tommi Parviainen - Re: paluumuuttaja - ei kiitos motocross radalle

"Keskusteluja oltiinkin käyty yhdestä paikasta, moottorikerho uhrasi yhden vuoden budjetin paikan melumallinnuksiin. Keskustelut kuitenkin tyssäsivät kuin seinään kun lautakuntien henkilöt vaihtuivat. "

Tämä mielestäni kertoo hyvin paljon Siuntion hallinnollisista ongelmista. Myönnän sen, että pöytäkirjoista ei aina saa kaikkea tietoa vaikka niitä lukisi raamatullisesti. En siis istu itse missään jakkaralla.

"Sulkemishaluista on ollut tietoa, mutta sulkemispäätöksestä ei olla ilmoitettu moottorikerholle"

Itse taas olen ymmärtänyt, osittain toki huhujen kautta, että rataa oltaisiin sulkemassa. Mitään faktaa minulla ei ole. En olisi yhtään ihmeissäni, vaikka saisitte jatkaa toimintaa nykyisellä sijainnilla vielä 10 vuotta.

"On erikoista että asuinaluetta jatketaan Billskogin teollisuusalueen kylkeen."

No erikoista se ei taas omasta mielestäni ole. Eihän nykyinen "teollisuusalue" oikeastaan edes mielestäni täytä teollisuusalueen merkkejä. Yrityspuisto olisi ehkä parempi. Kunnan maankäytön suunnittelu on mielestäni hieman huonoa. Ehkä se paranee kunnan väestön kasvaessa. En usko että normaalilla asukkaalla on vaikutusmahdollisuuksia, vaikka näennäisesti asioissa kuunneltaisiinkin. En ymmärrä edes ns. Siuntion Sydämen kaavoitussuunnitelmaa.

Kunnassa on jo pitkään ollut aika jyräävä politiikka, jossa ei välttämättä asianosaisia kuunnella. Mikäli eriävän mielipiteen esität omalla nimelläsi niin voit joutua jonkun asiaan liittyvän tai liittymättömän vainon ja vihan uhriksi.  Tämä siis täysin mutua ja osittain tietoon perustuvaa.

"Siuntiolaisia on toiseksi eniten äänestäneistä."

Totta. Suhde on siis 78/795. + ne jotka eivät ole halunneet omalla nimellä allekirjoittaa ellei ne kuulu jo tuohon lukuun. Kyllähän se siitä elää ajan kanssa.

"Adressihan on motocrosstoiminnan jatkamisen puolesta, ei nykyisen radan puolesta. Pyyntömme on siis että saisimme jossakin jatkaa harrastustoimintaamme. Jos kunnalla ja kerholla ei ole varaa ostaa toista rata-aluetta ja rakentaa siihen uutta juuri nyt, niin toiveemme on että voimme jatkaa nykyisellä paikalla toistaiseksi. Olemme useaan otteeseen ehdottaneet äänivallin rakentamista."

Taas haiskahtaa Siuntiolta. En ymmärrä miksi sitä ääni"vallia" tai kunnon meluaitaa ei ole tehty. Sillähän olisi ollut positiiviset vaikutukset ympäristöön jo vuosia sitten. Onnistuisikohan joukkorahoitus uuden alueen rahoitukseen? Saisiko tukea RAYltä tai muualta?

Ja myönnän sinullekin että oman alkuperäisen kommentin otsikko oli hieman virheellinen.