ASTRID THORSIN IDEOIMA UUSI ULKOMAALAISLAKI HYLÄTTÄVÄ!

Laura Hellberg
Mikkeli

/ #345

25.12.2008 17:29

Kannattaisin ulkomaalaisten houkuttelua maahan siinä tapauksessa, jos meillä OLISI työvoimapula, ja siinäkin tapauksessa tarkasti seulottuna sellaiset, joilla on työtehtäviinsä tarvittava peruskoulutus ja tarvittava suomenkielen taito.

Nykyisessä tilanteessa Suomessa on (viimeisimmän sivukorvalla havaitsemani mukaan) 9% työttömyys. Ennen kuin työvoimaa haetaan maan rajojen ulkopuolelta, pitäisi oman kansalaisten työttömyys saada lähemmäksi nollatasoa.

En kannata maahanmuuttajien "sisäänottoa" sillä seurauksella, että maahan tulevat eivät pysty elättämään itseään ja verotuloillaan tukemaan yhteiskuntaa, vaan jäävät jo muutenkin kärsivän yhteiskunnan elätettäväksi. Yhteiskunnan ulkopuolelle jääminen aiheuttaa taas pahoinvointia, syrjäytymistä ja rikollisuuden kasvua, jonka näemme jo omienkin kansalaistemme keskuudessa. Korjataan ensin suomalaisten kansalaisten omat yhteiskunnalliset ongelmat, ennen kuin otamme "uutta verta" jo tulehtuneeseen kudokseen.

Ulkomaalaisten maahanmuuttajien vapaan tulon sijaan pitäisi ajaa Suomen kansalaisten työttömyyden poistamista, verotulojen lisääntymistä ja sitä kautta sosiaali- ja terveyspalveluiden ja muiden työllistymistä parantavien toimien vahvistamista. Nykytilanteessa meitä uhkaa paheneva työttömyys, emmekä tarvitse lisää päitä huolehdittavaksemme, vaan pidetään huolta niistä, jotka jo nyt sitä huolta tarvitsevat.

Kouluttamattomien maahanmuuttajien koulutus jäisi tässä tapauksessa meidän vastuullemme, ja näille verorahoille olisi varmasti muuta käyttöä kuin tarjota koulutusta sellaisille ihmisille, jotka eivät kykene heti työntekoon tai lähtee koulutuksen jälkeen maasta.

Mietin sitä, miksei tämä lakiehdotus ole näkynyt mediassa, vaan vain kansalaisten aktiivisesti mainostamana netissä? Meitähän tämä koskee!