ASTRID THORSIN IDEOIMA UUSI ULKOMAALAISLAKI HYLÄTTÄVÄ!

Juha Mäki-Ketelä
Adressin tekijä

/ #362 Katsaus nykyhetkeen ja tulevaan

01.01.2009 22:17

Pahus, kirjoittelin äsken viestin tänne, mutta onnistuin jotenkin sähläämään, ja kas, sehän katosi johonkin! Eli jos nyt kohta näette suunnilleen samat asiat kahteen kertaan, niin se johtuu huimasta tietoteknisestä osaamisestani...

*****

1. Allekirjoitusten määrä on hiipumaan päin, mutta en ole asiasta lainkaan huolissani, sillä adressi ja allekirjoitukset ovat tehneet tärkeimmän tehtävänsä: a) karkeimmat typeryydet lakiesityksestä karsittiin ja b) Eduskunta ei ennen joulua lyönyt lakia "lukkoon", vaan tarjosi meille yli kuukauden tehokasta peliaikaa lisää.
2. Adressi näyttää voimansa taas kuunvaihteen tietämissä, kun luovutan sen Eduskunnalle sopivasti ennen lakiesityksestä äänestämistä.
3. Kohdat 1. ja 2. eivät suinkaan tarkoita sitä, etteikö vielä kannattaisi allekirjoittaa, päinvastoin, markkinoikaa adressia edelleen!
4. Emme ole yksin tämän asiamme kanssa: asiallemme suopeat kansanedustajatahot ovat olleet aktiivisesti yhteydessä, olen saanut mm. valmiiksi kirjoitettuja ja nasevaksi hiottuja lausuntoja, kysymyksiä ja vaatimuksia edelleen kansanedustajille toimitettavaksi. Suurin kiitos lähtee tällä kertaa siis puoluetoimistojen ahkerille tekstinikkareille.
5. Ensi viikolla saan mielenkiintoisen asiakirjan, jossa rautalangasta väännettynä kerrotaan, a) mitä tuo paljon puhuttu EU-direktiivi todellisuudessa vaatii Suomen ulkomaalaislailta, b) mikä onkaan lain nykytilanne verrattuna vaatimuksiin sekä c) miten kansaa ja kansanedustajia on viety kuin litran mittaa tämän asian kanssa. Aika härskiltä näyttää. Julkaisen parhaat palat täällä keskusteluissa. Tästä asiakirjasta saamme varmasti paljon mielenkiintoista jutusteltavaa myös sinne "poliittisen seurannan internetportaaliimme", jonka suunnittelu on jo käynnissä.

*****

Timo tuossa yllä kaikin puolin mainiossa kirjoituksessaan totesi, että ”huomioitavaa on myös se että tämä adressi on sattunut juuri pahimpaan aikaan vuodesta. Nyt on ollut Joulut ja Uudet vuodet... Kaikilla on ollut niin paljon muuta ajateltavaa, että tähän ei ole ehtinyt syventyä.”

Hmmhhh, minua on ennenkin syytetty vainoharhaisuudesta, mutta jotenkin en jaksa uskoa, että ajankohta on ollut pelkkää sattumaa. Vai uskooko joku muu niin?

Toivotan menestyksekästä alkanutta vuotta kaikille!

J

P.S. Miksu: olit oikeassa. Asialla oli koko ajan 7v kummityttöni. Vain kaltaisesi todella aikuinen, kypsä ja vahva älykkö kykenee havaitsemaan petoksen, onnittelut siitä!