Kroonisen väsymysoireyhtymän (CFS) tutkimus ja asianmukainen hoito aloitettava välittömästi Suomessa

Yxz

/ #54 Re: Re: Re: Re: Mitä tällä adressilla haetaan?

07.11.2014 20:18

#53: y - Re: Re: Re: Mitä tällä adressilla haetaan?

Ei narkkariongelma koske vain cfs potilaita, vaan sitä että jos  missä tahansa vast otolla kirjoitetaan muutakin kuin Buranaa, niin kokeilijoita riittä. Eikä se näy naamasta läheskään kaikilla kuka käyttää ja mitä - huijari on todella ovela veijari. Jos ihan sitten nihilistisesti lääkkeitä määrätään, niin ei saa cfs pot kuin muutkaan sekä narkkarit mitään.

Mutta tosi on että tarkkaan pitää miettiä, mistä oireista on kyse ja sitten vasta lääkkeet aloitetaan. Ja ensin poissuljetaan kaikki muut mahdoll. sairaudet, jotka monet muut ovat paljon yleisempiä kuin cfs. Eihän mitään tutkimuksia tai lääkäreitä tarttiskaan maailmassa jos jokainen oireileva itse voisi dg tehdä mutu-tuntumalla ja nettiä lukemalla. Vai voisiko moottoritienkin rakentaa ilman insinöörejä, jos on kokemusta niillä ajamisesta?  Sekä lääkäri ETTÄ pt voisivat tulla sieltä poteroistaan ja ihan vaan avoimesti jutella ongelmasta, ettei sitten tarvii nettipalstoilla murista jälkikäteen. Harva tauti on iisi löytää paitsi  bessewisserien ja jälkiviisauden mielestä -kummankin osapuolen osalta. Lääkärikin voisi kuunnella enemmän,  jos byrokraatit kehittäisi terveyskeskussysteemiä niin, että oikeasti olis tk-lääkärillä aikaa enemmän kuin 15 min 1- 10 vaivan tutkimiseen. Tämä on todella yksi ISO ongelma, joka ei ole yksittäisen lääkärin vika. Vaikka itse niitä aikoja pidentäisi, niin sitten siltä päivältä jää 5-8 ihmistä kokonaan ilman aikaa. Siten järjestelmä tarjoaa pikkaisen kaikille ja eihän se riitä. Olkaa siis realisteja siellä vast otoilla ja vaatikaa ystävällisesti apua, kyllä lääkärit yrittävät.