Adressi Israelin tueksi!

Antero Svartgård

/ #24

12.01.2009 18:03

Mutta ymmärrätkö että vieläkin sekoitat rationalismin ja tunnepohjaisuuden keskenään? Sanot vieläkin ettet voi pitää uskontoja totena "niin kauan kuin ihmisiä kuolee uskonnon takia" - Se kuoleeko joku jonkin uskomuksen puolesta ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko itse uskomus totta vai ei! Otin esille Pekka-Eric Auvisen voimakkaan ateismin ja kysyin sinulta onko hänen tekonsa hyvä argumentti sen puolesta että ateismi on epätotta. Jos vastaat "kyllä" niin myönnät tällä perusteella korkeamman voiman olemassaolon! Jos vastaaat "ei" niin miksi ihmeessä otat esille epämukavat piirteet eri uskonnonryhmistä?

Olen antanut sinulle kaksi linkkiä. Ensimmäinen on keskustelu ateistin ja kristinuskoisen kanssa jumalan olemassaolosta. En sanonut missään vaiheessa että jompikumpi osapuolista olisi vahvempi, vaan sanoin että saat aivan itse päättää sen. Pääasia on se että tajuat että teismin puolella on olemassa rationaalisia argumentteja jotka eivät perustu mihinkään tunnepohjaiseen. Toinen linkkini on vastaus esittämääsi pahan ongelmaan. Miksi ihmeessä jankutat asiasta jälleen kerran vaikka annoin sinulle puheen jonka pohjalle voit vielä jälkeenkin rakentaa oman kritiikkisi. Ja jos ei puheen kuunteleminen kiinnosta niin sinua tuskin kiinnostaa myöskään asiasi eteenpäin ajaminenkaan.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…