Savisaaren eläinsuojan oloja parannettava

Vieras

/ #9 Nina

09.09.2011 11:10

Olen käynyt suojalla ja näky siellä on surullinen, eläinten olot eivät todellakaan ole sellaiset, kuin pitäisi. Kun suoja sijaitsi uimahallin kupeessa, käynnin jälkeen ei jäänyt ollenkaan niin paha olo, kuin tuolla savisaaressa.

Valvontaa pitäisi todellakin kiristää. Samoin myös rahoitusta kaupungin taholta. Jos tienaisin sen verran, että itseni ja omien eläinteni ylläpidon jälkeen rahaa kuussa jäisi enemmän kuin parikymppiä säästöön, voisin ilomielin sen tähän asiaan sijoittaa.

Suojan tulisi ensinnäkin olla useammin avoinna niille, jotka eläimen ottoa harkitsevat, jotta sinne olisi helpompi tulla. Nyt olo on sellainen, että "tulette tänne meidän vaivoiksi, menkää pois". Lisäksi Suojan tulisi aktiivisesti hakea vapaaehtoisia hoitamaan eläimiä sekä pyytää suojalle lahjoituksia ihmisiltä ja yrityksiltä.

En tiedä, sokeutuuko toimija ajan myötä omalle toiminnalleen, jos ei huomaa, että pieleen on menty. Suojan ylläpitäjän kuitenkin pitäisi katsoa itsekin toimintaansa kriittisesti, tämä olisi paljon parempi, kuin ulkopuolinen valvonta.