Adressi Israelin tueksi!

15.01.2009 18:36

Kynttilä Palestiinaan - Raketti Israeliin
Torstai, Tammikuu 15, 2009 18.45.00 | Raimo Myöhänen | Yleinen

"Tässäkö suomalainen oikeustaju? Näinkö rakennetaan rauha Lähi-Itään? Olemmeko me valinneet itsemme ensimmäisenä kivittämään syyllisiä? Keihäänheittäjäkansana kivien heittelykin meiltä sujuu, mutta kuka valitsee kivitettävät?

Television uutislähetykset näyttävät miten Israelin panssarit ja muut sotakoneet täyttävät Gazan kadut. Otetaan lähikuvia itkevistä lapsista ja kirkuvista, hysteerisistä naisista. Miehet juoksevat sinne - tänne ilman päämäärää, ambulanssi ajaa sairaalan eteen, ennen potilaan ulostuloa hänet kääritään veriseen liinaan, joka heitetään sivuun kun luullaan kameran kääntyneen pois kohteesta. Seuraava otos; potilas kävelee omin jaloin väkijoukkoon. Sota on suurta teatteria, ja me olemme sen rahoittajia, tai EU meidän rahoillamme.

Kukaan ei esitä kysymystä; miksi Israelin joukot ovat tunkeutuneet rauhaa rakastavien palestiinalaisten asuinseudulle, Gazaan. Kysyykö kukaan, mitä Israelin joukot etsivät Gazasta? Ei kysymyksiä, on vain vastauksia: ne ovat siellä tappamassa naisia ja lapsia. Miksi Palestiinan sodassa kuolee niin paljon sivullisia, sotilaat sotivat, mutta siviilit kuolevat.

Kysyykö kukaan, miksi palestiinalaiset Hamasin militantit piiloutuvat siviilien joukkoon kuin kirkuvat naiset. Kysyykö kukaan, miksi he näin uhraavat äitinsä, vaimonsa ja lapsensa ennen omaa henkeään. Jos suomalainen mies tekisi näin, hänen käskettäisiin pukeutua sotilasasun sijasta hameeseen. Mutta palestiinalaisen taistelijan normaali asuhan on pitkä "hame".

Palestiinalainen taistelija ampui kuukausien ajan jopa satoja raketteja Israelin puolelle päivittäin. Kysyikö kukaan, miksi he tekevät näin. Kävikö kukaan sanomassa heille, että älkää tehkö niin, sillä tulee aika, jolloin israelilaiset tulevat ja lopettavat rakettien ampumisen, lopullisesti. Leikittely rakettien kanssa saa nyt karmean lopun.

Huomenna Suomen kansa rientää suurin joukoin kynttilät käsissään Kolmen Sepän Patsaalle muistamaan sotilaittensa edessä ihmiskilpinä kuolleita palestiinalaisia lapsia ja naisia. Olisiko liikaa pyydetty, että samalla sytyttäisitte vaikka pienen tuikun rakettitulituksessa kuolleiden israelilaisten muistolle."

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…