Ilotulitus ammattilaisten tehtäväksi

Patrick Lohvansuu
Forssa

/ #6 Kuka ei pärjää ILMAN ilotulitteita?

18.01.2009 21:38

Ei tässä mistään holhouksesta ole kysymys, vaan ihan puhtaasta järjenkäytöstä. Kuinkahan moni ihminen tänäkin uutenavuotena sai jonkinasteisen silmävamman, tai peräti sokeutui? Ja miksi ihmiset eivät korjaa jälkiään kun käyttävät ilotulitteita? Minua ei ainakaan paljon naurattanut uudenvuodenpäivänä, kun kävin ulkona ja näin sen kaiken ilotulitteista syntyneen jätteen kaduilla. Onko kukaan muuten tullut ajatelleeksi, että raketit eivät suinkaan jää kiertoradalle, vaan palamaton materiaali putoaa maahan (ihmisten päälle) ja palanut materiaali saastuttaa ilmakehää? Ei ole kyllä ihmisrotu mitenkään pelastamisen arvoinen, kun tietoisesti tuhotaan omaa elinympäristöämme.

Pystyykö kukaan muuten kertomaan yhdenkin syyn, miksi ilotulitteita TARVITSISI saada räiskiä? Itselläni ei ole koskaan ollut mitään tarvetta niitä käyttää, ja toisekseen minä käytän rahani mieluummin johonkin JÄRKEVÄÄN, enkä suinkaan ammu niitä taivaalle. Nähdäkseni olisi sama asia sytyttää saunan pesä setelinipulla.