ASTRID THORSIN IDEOIMA UUSI ULKOMAALAISLAKI HYLÄTTÄVÄ!

Juha Mäki-Ketelä
Adressin tekijä

/ #433 Adressin luovutuksesta vol.2

23.01.2009 11:19

Minulta on viime viikkoina kysytty moneen kertaan kahta asiaa: miksi en jo luovuta adressia tai koska sen aion luovuttaa.

Kuten havaittu, adressiin ei enää ilmesty kovinkaan tappavaan tahtiin uusia allekirjoituksia. Tällä ei sinänsä ole juurikaan merkitystä. Tärkeintä on, että keskustelu on herännyt ja siirtynyt vähitellen myös mediaan. Silti kannattaa vielä allekirjoittaa, jokainen allekirjoitus on naula kähminnän ja valheen arkkuun.

Suurin saavutus on se, että varsin monen kansanedustajan aivot ovat alkaneet toimia ja he ovat alkaneet harjoittaa myös omilla aivoilla ajattelua. Tämän perustan puhtaasti siihen palautteeseen, jonka olen edustajilta henkilökohtaisesti saanut.

Olennaisia kysymyksiä tällä hetkellä onkin, että meneekö omaehtoinen ajattelu ryhmäkurin ohi ja riittääkö edustajan rohkeus tehdä se, mitä hänen kuuluisikin tehdä eli äänestää lakiehdotusta vastaan. Sen näemme heti helmikuun alkuviikoilla.

Adressia ei voi vielä luovuttaa teknisesti siksi, sillä Eduskunta on joululomilla (juu, aikas pitkät on herrojen lomat), ja paikalla vasta maanantaina 2.2. alkaen. Luovutus heti, kun vain mahdollista, sillä äänestys lienee kevään ensimmäisiä puuhia, jotta päästään eroon tästä ”ikävästä keskustelusta”.

Tarkemman päivän ilmoitan heti, kun sen tiedän.