Sotaveteraanit, eläkeläiset ja alle 18 vuotiaat ilmaiseksi uimahalleihin.

Jyrki Vaskela
Adressin tekijä

/ #6

24.01.2009 13:34

Laitetaan Suomi liikkeelle. Eläkeläiset ja alle 18 vuotiaat ilmaiseksi uimahalleihin. Sotaveteraaneille lisäksi ilmaisia kuntosali lippuja. Liikuntarajoitteisille sotaveteraaneille on taattava ilmaiset kuljetusmahdollisuudet yleisillä kulkuneuvoilla ja taksilla.

Kaupungin pitää osoittaa urheiluseuroille suoraan toimintatilat ja välineet. On lopetettava rahansiirto vasemmasta taskusta oikeaan, eli seura vuokraa tilat kaupungilta saamillaan tuilla. Tukia kohtuullistettaisiin ja sidottaisiin kävijä määrään, eli mitä enemmän harrastajia (täydet ryhmät) sitä paremmin menisi. Urheiluseurat ja muut järjestöt taas kohtuullistaisivat harrastemaksujaan niin, että kaikilla pienituloisimmilla perheillä olisi myös mahdollisuus harrastuksiin.

Nuori, joka pysyy harrastusten parissa, on poissa kadulta ja hänestä kasvaa tasapainoisempi yhteisönjäsen. Säästämme myös kunnon rapistumisesta aiheutuneissa sairaskuluissa ja nuorison ilkivalta kuluissa sekä syrjäytymisen aiheuttamana masennuksessa / mielenterveysongelmissa.

Toimitan adressin yhdessä muiden adressien kanssa vastaavalle ministerille, heti kun yli 1 000 allekirjotusta on koossa.