Sotaveteraanit, eläkeläiset ja alle 18 vuotiaat ilmaiseksi uimahalleihin.

perti manninen
pudasjärvi

#1 Eläkeläiset ?

13.10.2007 12:53

Kyllä Olisi syytä hikan katsoa tili/tulopuoltakin.'
n ale 750e/kk , ansaitsevat;
-Lapset
-Opiskeliat
-Pitkäaikaistyöttömät
- ja kansaneläkelläiset, tulot alle 759e/kk;
Heille KELAn pitää järjestää kuntoutus uinti 1/vk , samoin pitkäaikais laitosasukkaat.
Joonas Väisänen
jkl mlk

16.10.2007 01:50

Nuori, joka pysyy harrastusten parissa, on poissa kadulta ja hänestä kasvaa tasapainoisempi yhteisönjäsen. Säästämme myös kunnon rapistumisesta aiheutuneissa sairaskuluissa ja nuorison ilkivalta kuluissa sekä syrjäytymisen aiheuttamana masennuksessa / mielenterveysongelmissa.

Kaunis ajatus, niinkuin kommunismikin ;)
Ei tule ikinä toimimaan, jos kaikki edellämainitut ryhmät pääsisivät uimahalliin/halleihin ilmaiseksi ei maksaville asiakkaille olisi tilaa.

On myös erittäin naiivia väittää, että mahdollisuus käyttää ilmaista uimahallia poistaisi häiriköivät nuoret kaduilta, vai päästettäisiinkö kyseiset kaverit, uimaan kaljoissaan/huumeissaan eläkeläisten kanssa???

Uinti kieltämättä on erittäin tehokasta ja monipuolista liikuntaa, mutta luulen että uimassa käy ne jotka haluavat, eivät ne joille se on ilmaista...

Otahan kantaa...

#3 Hei vain.

16.10.2007 23:09

1. Vapaalipun erottelu pitää olla henkilökunnalle helppoa, eli ei tarvita verotodistusta.

2. Asia voidaan hoitaa paikkakunnittain, kun uimahalleissa on tilaa esim.: Arkisin aamuisin eläkeläiset ja sotaveteraanit aina kun haluavat. Nuoriso on yleensä kouluissa aamupäivisin, eihän päihteissä saa olla uimahalleissa nytkään. Mitä vähemmän on jengiä pärräämässä kylillä sen parempi, pitää tarjota vaihtoehtoja. Nuorisotiloja haluttaisiin käyttää enemmän ja tottakai ilman päihteitä (terveisiä Viialaan). Ja liikuntana uinti on NO: 1.
T: Jyrki Vaskela

Henriikka Virtanen
Hämeenlinna

#4 oho

19.10.2007 21:51

Unohdi työttömät...

#5 En ihan...

23.10.2007 00:42

Vaikea todistaa henkilökunnalle...pitää olla helppoa rajata...
T: Jyrki

24.01.2009 13:34

Laitetaan Suomi liikkeelle. Eläkeläiset ja alle 18 vuotiaat ilmaiseksi uimahalleihin. Sotaveteraaneille lisäksi ilmaisia kuntosali lippuja. Liikuntarajoitteisille sotaveteraaneille on taattava ilmaiset kuljetusmahdollisuudet yleisillä kulkuneuvoilla ja taksilla.

Kaupungin pitää osoittaa urheiluseuroille suoraan toimintatilat ja välineet. On lopetettava rahansiirto vasemmasta taskusta oikeaan, eli seura vuokraa tilat kaupungilta saamillaan tuilla. Tukia kohtuullistettaisiin ja sidottaisiin kävijä määrään, eli mitä enemmän harrastajia (täydet ryhmät) sitä paremmin menisi. Urheiluseurat ja muut järjestöt taas kohtuullistaisivat harrastemaksujaan niin, että kaikilla pienituloisimmilla perheillä olisi myös mahdollisuus harrastuksiin.

Toimitan adressin yhdessä muiden adressien kanssa vastaavalle ministerille, heti kun yli 1 000 allekirjotusta on koossa.