Pelastetaan edes Maxim

Vieras

/ #15

07.12.2014 17:29

Elokuvan alkuperäinen koti on elokuvateatteri eikä missään muussa tilassa voi todella kokea elokuvaa niin kuin perinteisessä elokuvateatterissa, josta Maxim on täydellinen esimerkki. Maximin lakkauttaminen olisi äärimmäisen vastuutonta ja lyhytnäköistä toimintaa, sillä se tarkoittaisi pelkkää tietoista elokuvakulttuurin - ja ylipäätään kulttuuriperinnön - tuhoamista.

On puhdasta tietämättömyyttä ja sivistymättömyyttä lakkauttaa ainutlaatuiseen tarkoitukseen tarkoitettua elokuvateatteria, jotta sitä voisiin käyttää "osavuosikatsaustilaisuuksiin", joita voidaan tosiasiassa järjestää ihan missä tilassa tahansa. Mainitun kaltaisille tilaisuuksille on Helsingissä runsaasti tyhjiä tiloja.

Maximin lakkauttaminen olisi samalla tavalla katastrofaalinen toimenpide kuin se, että Ateneum lakkautettaisiin jotta sen tiloja voitaisiin käyttää joidenkin turhamaisten liikemiesten palavereihin.

Tietenkin on muistettava myös se fakta, että Maxim on kansalaisten keskuudessa erittäin arvostettu teatteri ja siellä järjestettävät näytökset keräävät jatkuvasti salit täyteen.

Lopuksi tärkeä muistutus: kirjoille on Helsingissä runsaasti koteja, niin myös konserteille ja maalaustaiteelle - pidetään siis elokuvankin kodit pystyssä.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…