VAADIMME VIRKAMIESKUNNAN MÄÄRÄN PIENENTÄMISTÄ!

Mratti

/ #26 virkamiesten määrä

08.01.2015 21:34

#1: Ei pidä puhua enää työvoimapulasta tämän jälkeen. - Virkamiesten ja naisten määrä 60000:en. 

 Ja mikähän olisi toimiala jolta nämä virkamiehet irtisanottasiiin  ?

Ja kukahan sitten maksaisi työttömyys kulut ?  paljonko se tekisi ?

Tämä kyllä vaikuttaa hölmöläisten peiton jatkamiselta.

 

Toisekseen kun tälläisiä väittää niin olisi kyllä syytä hankkia ensin fackta tietoa  esimerkiksi virkamiesten määrästä.

Voismme kyllä säästämisen nimissä lakkauttaa lain joka mahdollistaa vapaan autoedun alkajaisiksi.  Saisi yrity johtajat  ajaa taksilla  tai ostaa Ladan.

Jotenkin minusta yrittäjät ovat kyllästyneet ottamaan riskiä ja hinkuvat virkamiehiksi.

Yrittäminen on mielestänisitä,että otetaan riskiä ja tehdään sen avulla taloudellista hyötyä yrityksellle.

Jos ei riskiä niin ei tulosta.

Jos ei osaa suojautua riskiltä on vain tyhmä yrittäjä

 

Ja kun  elinkeino elämä on noin itse riittoista  Niin voitaisiin poistaa valtion heille järjestämät tuet ja virkamies palvelut niin heti vapautuisi  13000 virkamiestä  yrittäjiksi tai työttömiksi 

 Irtisanomiset on vain yrittäjän vastuun pakoilua , koska sillä kuvitellaaan suojattavan yritystä ja siirretään ongelmat Valtion maksettavaksi.

 

Pitäisi oppia reakoimaan  tulevaan ja varautua tuloksen pienemiseen sen sijasta ,että turvataan omistajan tai  johtajan palkka , ortiot   ja toimeentulo.

 

Toisaalta onhan meillä  ammatteja joissa työntekijälle maksetaan palkkaa siitä,että  ei tule töihin.

Miksihän paperiteollisuudella menee niin huonosti ?

Olen tehnyt  paperimiehen kanssa  palkkojen vertailua.... Minusta virkamiehenä oli huvittavinta paperimiehen kommentti ... Tuolla palkalla minä en edes nousisi sängystä ylös.