VAADIMME VIRKAMIESKUNNAN MÄÄRÄN PIENENTÄMISTÄ!

Suomen 5.000 000 kansaa kohtaan on ainakin 660 000 virkamiestä,

määrä on valtaisan suuri ja ylimitoitettu. Valtio ja kunnat yhteensä.

Kreikka asukkaita n. 11.000 000. Reutersin mukaan, että 768 000 valtion

palkkalistoilla olevaa oli ilmoittautunut uuteen tietokantaan. Määrä vastaa

17,5 prosenttia kaikista työikäisistä. Kaikkiaan kreikkalaisia työikäisiä on

4,4 miljoonaa. !!! Sielläkin oli liikaa virkamiehiä.

Saksa pärjännyt on kuulopuheiden mukaan samalla määrällä virkamiehiä kuin Suomessa

on, vaikka kansaa on liki 90.000 000 ihmistä.

Voiko tämä olla totta? Siis että suomessa on sama määrä virkamiehiä kuin Englannissa jossa on

12 kertaa enemmän ihmisiä?

Hallituksemme kiireisin ohjelma olisi virkamiesmäärän ainakin puolittaminen jos

ei peräti 2/3osalla pienentäminen, heti. Ennen muiden kulujen karsimista.

Käsittämättömintä on tässä kaikessa, että he käyttävät mielivaltaansa lähes kaikkiin muihin paitsi tuntemiinsa ihmisiin (puolueellisuus) ja näin olla tekemisissä tämän päivän kirouksen kanssa joka on ”hyvä veli” seuraksi nimetty. Tämä pelaa varsinkin oikeuslaitoksissa ja @oikeus virkamiesten keskuudessa. Itseäni uhkailtiin sanomalla, ”olisi kannattanut” uuden edunvalvojan toimesta. No, en luovuttanut kunnan viranomaislle hoidettavani soutulaitetta. He veivät hoidettavani. :(

Politiikot katsovat, että heille ei kuulu virkamiesten valvonta. No, ei se kuulunut Valtioneuvostollekkaan. Se kuuluu kuulemma kunnille itselleen, joissa esimerkiksi johtava virkamies oli valitukseni kohde, väärien päätösten tekemisistä. Oikeusasiamiehen päätökset ovat useimmiten ”lain mukaan virkamiehen harkintavaltaa käyttäen tehdyille päätöksille” oikeuasiamieskään ei voi mitään! Käräjätuomari mainitsi minulle, kanteluideni määrästä aivan eri asian yhteydessä. Se tuntui hieman omituiselta.

Virkamiestasolla on huomattu tämä valvonnan puute, jolloin mielivallan käyttö on alkanut rehottaa, ainakin sosiaaliviranomaisten puolella yli äyräiden. Olen saanut lähes joka päivä lukea uusista ei niin laillisista huostaanotoista muka ”lapsen edun” nimissä. Maistraatissa kieroillaan edunvalvottavien omaisuuden saamiseksi valtiolle, jopa niin että edunvalvot- tavat toimitetaan täysin ulkopuoliseen hoitopaikkaan ilman omia tavaroitaan, osoite salaten. Asianajajani mukaan meidän tapaamisellemme ei ole estettä. Kuitenkin tapaamisemme on evätty edunvalvojien toimesta, samoin minua uhkailevat uudet edunvalvojat.

Edunvalvojat on mätää virkamiesporukkaa ja oikeusaputoimistokin on vain hyödytön laitos, joka ei sekään voi millekkään mitään – ennen asioita voitiin oikaista ”varsinkin vääriä” päätöksiä, nykyään syyttömät kärsivät. (tarkistettu Hgin Oikeusaputoimisto 12.8.2013) Olisi pitänyt valittaa. Valittamiset vain olisivat lisänneet kulujamme, koska ylemmät oikeusasteet toimivat alempia suojatakseen. Tältä tuntuu kun on syyttömänä tuomittu. Tiedän myös että on paljon muitakin joukossamme; syyttömästi tuomittuja. Virkamiesten mielivallan uhreja siis. Siksi asioihin on tultava pikainen korjaus. Virkamiesten on alettava toimia viroissan virkojen vaatimalla edellytyksellä, rehellisesti ei mielivaltaisesti.

Vaadimme virkamiesten määrän alasajoa heti ennen kansakunnan muiden palvelujen heikentämistä. Myös kansanedustajiemme palkka on ollut jo pitkään ylisuuri, verraten heikoimmin toimeentuleviin kansalaisiin.

Tarya Korhonen

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Tarya Korhonen voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…

Tulisiko maahanmuuttajien vastaanottamista ja tukemista verovaroin tiukentaa?