Pelastetaan edes Maxim

Stadin flikka Kumpulasta

/ #18 Elokuvateattereita on jo liian vähän....

10.01.2015 20:43

50-luvulla, lapsuudessani äitini vei minua elokuviin joka viikko. Leffateattereita oli Helsingissä paljon. Kävimme Imatrassa, Joukolassa, Elyseessä, vanhassa Kinopalatsissa, Rexissä, Reassa, Alohassa, Meranossa, Orionissa, yms. yms. Lista jatkui silloin ties miten pitkälle....Maxim on yksi "vanhan ajan" teattereista, siellä on nähty monia leffoja vuosikymmenien ajan; pitääkö siis yksi Helsingin vanhimmista leffateattereista taas hävittää.

Leffafriikille kaikki teatterit ovat tärkeitä, historia toistaa itseään, olisinko samanlainen ihminen, jos en olisi nähnyt noita hienoja tarinoita valkokankaalta silloin lapsena. Vaikka rahaa oli silloin vähän, äitini osti meille liput ja taas haaveilimme katsoessamme ihania maisemia Pikku Heidissä, nauraessamme Pekkaa ja Pätkää, ihailessamme Sissiä keisarinnana, tai katsoessamme Doris Daytä ja Rock Hudsonia romanttisissa komedioissa Elyseessä Kalevankadulla....Äitini loi minulle mahdollisuuden nähdä kauas muihin maailmoihin valkokankaan kautta...... On ensiarvoisen tärkeää säilyttää edes yksi jäljellä olevista vanhanajan elokuvateattereista.

Säilytetään siis edes MAXIM, sekä 1 & 2.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…