ASTRID THORSIN IDEOIMA UUSI ULKOMAALAISLAKI HYLÄTTÄVÄ!

Juha Mäki-Ketelä
Adressin tekijä

/ #527 Viimeinen muistutus kansanedustajille

15.02.2009 20:32

LÄHES 28 500 KANSALAISTA ALLEKIRJOITTANUT ADRESSIN, JOSSA VAADITAAN UUDEN ULKOMAALAISLAIN HYLKÄÄMISTÄ KOKONAISUUDESSAAN

Arvoisa kansanedustaja,

Uuden ulkomaalaislain käsittely alkaa kahden päivän kuluttua.

Uutta ulkomaalaislakia vastustavan adressin on allekirjoittanut lähes 28500 kansalaista. Luovutin adressin eduskuntaryhmien edustajille viime perjantaina. Liitän oheen kolme linkkiä, joista voitte itse katsoa, mitä kaikkea tilaisuudessa tapahtui. Liitän mukaan myös linkit asiaa käsitteleviin televisiouutisiin.

Jostain syystä lakiesitys ja sen käsittely ovat jääneet suurelta yleisöltä huomaamatta. Tilanne korjaantuu ensi tiistaina, jolloin noin miljoona suomalaista seuraa Ajankohtaisen kakkosen Maahanmuuttoilta -lähetystä.

Myös minä olen lähetyksessä keskustelemassa ja esittämässä näkemyksiäni sekä maahanmuutosta että uudesta ulkomaalaislaista. Tulen kommentoimaan myös virkamiesten ja kansanedustajien toimintaa ja toimimattomuutta lakiehdotukseen liittyen. Tulen esittämään tuossa lähetyksessä faktoja, joista osa teistä ei ole koskaan kuullutkaan. Voitte itse miettiä, miksi ette ole niistä kuulleet.

Jotta kritiikkini menisi ”oikeaan osoitteeseen”, on erittäin tärkeää, että vastaatte alla oleviin kysymyksiin, mikäli ette ole jo niihin vastanneet. Mikäli olette, on tämä muistutus aiheeton.

Kysymykset
1. Kun ministeri Thorsin valmistelema ja hallintovaliokunnan näennäisesti muuttama lakimuutosesitys tulee eduskunnan käsittelyyn, äänestättekö sen puolesta vai sitä vastaan? Vastatkaa yksinkertaisesti joko "äänestän puolesta" tai "äänestän vastaan".

2. Jos äänestätte sen puolesta, miten perustelette kantanne?

Vastatkaa mahdollisimman selkeästi ja yksiselitteisesti, kiitos. Selkeitä vastauksia eivät ole esimerkiksi tällaiset: "olet hyvällä asialla", "jatka samaan malliin", "tuen sinua tärkeässä työssäsi" tai "löydät vastaukseni blogistani" jne. Ne ovat pelkkää tyhjää sanahelinää, jolla ei ole mitään merkitystä kenellekään. Ei ainakaan meille äänestäjille.

Vastatkaa siis vain "kyllä" tai "ei", kiitos. Kiertely samoin kuin vastaamatta jättäminen herättää äänestäjissänne pelkästään epäluuloja.

Vastausten jatkokäsittely
Kaikkien kansanedustajien vastaukset perusteluineen samoin kuin tieto vastaamatta jättämisestä julkaistaan suojatulla ja valvotulla internet-sivustolla.

Siellä myös äänestäjät voivat kommentoida näkemyksiänne ja toimintaanne tässä lakiasiassa. Sivuston tarkoitus on lisätä keskustelua aiheesta, koska se koetaan kansallisen tulevaisuuden kannalta erityisen tärkeäksi.

Uusi ulkomaalaislaki herättää voimakasta kansalaiskeskustelua. Kuluneen kuukauden aikana myös valtamedia on kiinnostunut asiasta, ja myös asialliset maahanmuuttokriittiset tahot ovat alkaneet saada äänensä mediassa kuulumaan. Tämä kehitys näyttää ilokseni voimistuvan, joten on hyvin todennäköistä, että maahanmuuttoon liittyvistä asioista tulee seuraaville Europarlamentti- ja eduskuntavaaleille vahvasti leimaa antava tekijä.

Näin ollen sivustosta tulee varmasti erittäin suosittu ja äänestyskäyttäytymiseen merkittävästi vaikuttava foorumi.

Kysymyksiin vastaaminen vie aikaa vain noin 10 minuuttia. Odotan saavani vastauksenne ennen lakiesityksestä äänestämistä.

Toivotan kaikille edustajille rohkeutta ja viisautta äänestää oikein. Oikea valinta on ” Ei uudelle ulkomaalaislaille”.

Ystävällisin terveisin,

Juha Mäki-Ketelä, Tampere

Adressin luovuttaminen

Kolmen ensimmäisen linkin tuotannosta vastaa kansalaisliikkeemme oma tuotantoryhmä. Tulemme jatkossakin käyttämään tätä tosiasioihin ja sensuroimattomaan tiedonvälitykseen perustuvaa toimintamallia.

Osa 1. http://www.youtube.com/watch?v=ZSYkpCK08xM&feature=channel_page

Osa 2. http://www.youtube.com/watch?v=kx5l2wHqxAY&feature=channel_page

Osa 3. http://www.youtube.com/watch?v=0FH2E5jos-k&feature=channel_page

Valtakunnallisten televisiokanavien uutislähetykset