Pro Koulukatu

jep,jep...

/ #36 Koulukatu taitaa pelastua

20.02.2015 05:46

Sivistys- ja elämänlaatupalvelujen lautakunta päätti 19.2.2015 esittää kaupunginhallitukselle ja edelleen valtuuston päätettäväksi, että Pyynikin kentän tekojäälaitteiston hankintaan tälle vuodelle osoitettu 1,5 miljoonaa euron määräraha käytetään valtuuston päätöksestä poiketen tekojäälaitteiston hankintaan Sorsapuiston urheilukentälle. Lähde: Tamperelainen

Koulukadun kentät piti siirtää Pyynikin kentälle (sen keskelle).

Eilen Aamulehdessä luki, että Tampere-talo saa peruskorjauksiin 600.000euroa Veikkausvaroista.

Tuo pakottaa välttämättä kysymään miksi kaupunki ei hakenut 500.000euron avustusrahaa Koulukadun kentän tekojäälaitteiston korvaamiseksi uudella, EU:n sallimien päästöjen mukaiseksi. Uskon, että EU-tukeakin olisi saatu!

Koulukatua kaupunki ei ole arvostanut lainkaan (koska purku mielessä), koska esim. historiallinen lipunmyyntikoju purettiin pohjoiskulmasta pois, ja tilalle tuli aidattu alue, jossa on muutamia sinisiä, kiinalaisia kuntolaitteita. Iso lehmus kaadettiin myös siitä vierestä ja kaksi pääportin vierestä (portin molemmilla puolella).  Samoin kaadettiin pari varjostavaa, isoa lehmusta Mini-golf kentän kioskin kohdalta. Kaikkien kaadettujen puiden tilalle luvattiin istuttaa uudet puut . Eipä vaan ole näkynyt.

--------------------------

Koulukadun lehmuksia leikataan ja huonokuntoisia poistetaan

19.03.2008 kello 09:05 /Tampereen kaupunki

Koulukadun vanhojen lehmusten latvuksia leikataan pienemmiksi ja huonokuntoisimpia puita poistetaan lähiviikkojen aikana. Työ on käynnistynyt tällä viikolla. Työn aikana Koulukadun varressa on osa parkkipaikoista pois käytöstä ja jalankulku on ohjattu vain toiselle puolelle katua.

Kuntotutkimusten mukaan puissa on eri korkeuksilla lahovikoja, jotka saattavat johtaa puiden haarojen repeämisiin tai aiheuttaa puun katkeamisen myrskyssä. Latvusten pienentäminen riittää useimmissa tapauksissa parantamaan turvallisuutta. Kahdeksan lehmusta on kuitenkin päätetty kaataa, niiden tilalle istutetaan aikanaan uudet puut. Kaadettavat puut sijaitsevat yksittäisinä puina eri osissa Koulukatua, joten pitkiä puuttomia välejä ei synny.