poikien ympärileikkaus tulee sallia Suomessa

Vieras

/ #72

27.02.2015 00:08

Poikien ympärileikkaus ei ole silpomista, eikä sillä ole terveydellisiä riskejä. Poikien ympäri leikkauksen paras ajankohta on 8 päivä syntymästä.

Tyttöjen ympärileikkaus on silpomista, tarpeeton ja hengenvaarallinen, noin puolet silvotuista tytöistä saa verenmyrkytyksen usein jo samana päivänä likaisesta partakoneen terästä tai lasinsirpaleesta jolla kirurginen toimenpide oli tehty, eikä tyttö enään koskaan näe aamun sarastusta. Noitatohtorit parantelevat ulosteilla ja teurasjätteillä mätänevää vulvan aluetta ja rahastaa omaisuuksia tytön vanhemmilta jonkun esi-isän lepyttämiseksi. Jos tyttö selviää hengissä operaatiosta niin puberteetti ikään tullessa hänen kuukautiset ei ehkä kaikki poistu akaasiapiikin jättämästä pienenpienen reijän kautta, vaan jää sisälle ja infektio on varma ja alavatsan alue turpoaa ja näyttää siltä että tyttö on raskaana mutta kovissa tuskissa. Heimon jäsenet kauhistuu tytön haureutta ja siitä seuraa kuopan teko keskelle kylän toria ja siihen tyttö istutetaan vyötäisiä myöten hyvin köytettynä ja lapioidaan maata tytön vyötäisiä myöten ja heimon mullah lukee jotain koraanista ja tytön isä, veljet ja sitten koko suku aloittavat kivittämisen kunnes tyttö on päässyt tuskistaan ja hengestään.

Tytön silpominen tapahtuu siten että n.7v. tyttö väännetään maahan tai sitten äidin syliin kamalan metelin säestyksellä niin ettei tytön kirkumista paljon kuulu, niin että tytön reidet väännetään n.120º ja sitten joku vanha mummo aloittaa operaation ja nyrhii likaisella ja tylsähköllä veitsellä tytöltä clitoriksen, isot häpyhuulet ja pienet häpyhuulet, kaikki pois ja sen jälkeen ompelee ne yhteen mitä tähteeksi jäi ja siten että akaasian piikki justiinsa ompelun yhteydessä määrittää reijän koon . Sen jälkeen tyttö paketoidaan naruilla kapaloksi joksikin viikoksi.

On jotenkin kummallista että heimon naiset vaativat isoon ääneen tradition jatkumisen, miksi?
Ehkä on niin että kun kerta heillekkin tehtiin hengen vaarallinen rituaali, niin se tehdään hänen tyttärilleenkin, vaikka hän tietää ettei kaikki hänen tyttärensä ehkä selviä hengissä siitä rituaalista. Mutta ehkä se oli sitten sen Allahin tahto, kun he kiduttivat hengiltä tyttärensä.

Jos vastaava rituaali tehtäisiin pojalle, niin häneltä leikattaisiin glanssi pois sekä esinahka.
Ei ehkä sen enempää. Olematon terveys riski verrattuna tytön puoskarointiin johtuen anatomian erilaisuudesta ja aivan eri funktioista.