Savisaaren eläinsuojan oloja parannettava

Adressin tekijä

/ #24 Täsmennystä

16.09.2011 12:41

Varmaan tilat ovat eläinlääkärin tarkastamat, mutta montako vuotta sitten? Kun minä kävin kissojen huoneessa, siellä oli hämärää ja haisi todella pahalle. En ehtinyt tai halunnut kiinnittää huomiota häkkeihin, tilanne oli niin sekava. Ja miksi kissan olisi pitänyt olla siellä, kun tarjouduin hoitamaan sitä kotonani, missä sillä on varmasti paremmat oltavat, ja missä se ei kuormita eläinsuojan arkea entisestään? Varsinkin kissat viettävät usein suojalla paljon pidempiäkin aikoja kuin sen pakolliset 15 päivää, joten olojen ja tilojen on oltava paremmat kuin suojalla hetken omistajaansa odotteleville kissoille luodut tilat.

En perustanut tätä adressia, tai ottanut tätä asiaa esille arvostellakseni Arjan toimintaa. Tämä ei todellakaan ole mikään henkilökohtainen hyökkäys häntä vastaan. Tarkoituksena on vain parantaa eläinten oloja. Adressin allekirjoittaneet, ja Arja itse, johtivat keskustelua tähän suuntaan. Kehotin Arjaa ottamaan minuun yhteyttä jotta voisimme selvittää asioita keskenämme, mutta häntä ei ilmeisesti kiinnostanut. Ja onhan Arjalla ja hänen toiminnallaan suuri vaikutus suojan eläimiin. Moni on ollut sitä mieltä ettei hän ole oikea ihminen suojan hoitamiseen ja omakin käsitykseni siitä on ihmisten kokemuksia kuultuani vahvistunut. Hän on käsitellyt ainakin tiettyjä kissoja kovakouraisesti, koska ei ole pitänyt niistä. En tiedä koskeeko tämä kaikkia kissoja. Hän halusi lopettaa tietyn kissan koska ei pitänyt siitä. Minun käydessäni suojalla hän päästi kolme isoa koiraansa kissojen huoneeseen, mistä kissat menivät aivan paniikkiin. Myös suojalla vierailleita ihmisiä, jotka ovat olleet viemässä sinne löytöeläintä, hän on kohdellut väärin. En ole ainoa jolle hän on ollut enemmän kuin töykeä. Minulla hän myös sanoi etten saa enää koskaan viedä löytöeläimiä suojalle. Hän myös toivoi että oma kissani joskus katoaisi, ja sille sattuisi jotain. Kyseessä on kaupungin eläinsuoja, eikö hän silloin suojalla ollessaan edusta myös kaupunkia?

En tiedä onko eläinsuojalla näkemystä ja kokemusta löytökissojen hoidosta, mutta halua ja kiinnostusta ei ainakaan vaikuta olevan. Kuulin kissasta jonka löytäjät olivat käyttäneet sitä eläinlääkärissä korvapunkkien takia, saaneet lääkkeet, vieneet kissan suojalle ja antaneet lääkkeet sen mukaan. Lääkkeitä ei kuitenkaan ilmeisesti annettu kissalle, koska sen suojalta päästyä korvat olivat edelleen pahassa kunnossa.