Vakuutuslääkärit on asetettava totuusvelvoitteen piiriin

Vuodesta 2004

/ #178 Vuodesta 2004

14.03.2015 15:34

Vakuutuslääkärit ovat poliitikkojen sallima valtakunnan tapa. Lakeihin ja asetuksiin perustuvat vakuutukset ovat päättäjien siunauksella luotu järjestelmä kattamaan onnettomuuksien taloudelliset vahingot. Kuten yleensä kaikkiin vakuutuksiin liittyviin korvauksiin, eivät eduskunnan osaamistaso ja vakuutusjuristien taitotaso ole samalla viivalla. Maksajana olet sinä – onnettomuudessa loukkaantunut. Saamapuolen järjestelmän pettämättömyyden ovat taanneet maamme jäsenkirjaihmiset.

Vuonna 2004 tapahtuneen auto-onnettomuuden korvauksia odottelen uusissa oikeusasteissa – kiitos siitä vapaaehtoisten uhrautumisesta vakuutusyhtiöiden silmätikuiksi ja hylkiökansalaisiksi viranomaisten silmissä.

Lakien ja asetusten mukaisten vakuutusten tulisi turvata puolueettomasti kaikkien osapuolten kärsimät vahingot, mutta varsinkin hoidon saaminen olisi ensiarvoisen tärkeätä. Omalla kohdallani sain maksaa Fennian kaksi maksusitoumusta kuluineen Ortonille. En ole todellakaan ainutlaatuinen tapaus, vaan vastaavia kauhukertomuksia tulee valitettavasti yhä kiihtyvässä määrin julkisuuteen.

Kulujen ja korotusten osalta kansanedustajamme ovat kautta historian osoittaneet esimerkillistä kykyä päätösten ripeässä käsittelyssä. Luettelo olisi loputon, joten en sitä edes lähde ruotimaan. Asia on erinomaisen tärkeä ja siksi se on tuotava julki. Erilaisten korvausten ja varsinkin hoitojen takaamiseen puolestaan päättäjiemme asiantuntemus ei valitettavasti riitä, vaan turvaudutaan lobbareiden armeijaan ja loppua ei tarvitse kertoa.

Jäsenkirjaihmisten kansoittama päätöskoneisto ei valitettavasti toimi vakuutusasioidenkaan hoidossa, joten mielestäni he eivät tälläkään kertaa minun ääntäni kukaan ansaitse.