Luontaishoitoja uhataan rajoittaa Suomessa

Kuopio

/ #35 Oikeus valita .

03.03.2009 23:01

Miksi luontaishoitoja kutsutaan uskomushoidoiksi? Perustuuko ne "uskoon"? Eli jos "uskoo" että ne parantaa niin silloin parantuu niinkö? Ja ne jotka ei "usko" eivät parane? Eipä taida asia ihan noin olla.

Miten selitetään virallisessa lääketieteessä se että jos homeopatia on auttanut henkilöitä jotka ei "usko" millään muotoa tähän hoitomuotoon mutta paranee kuitenkin sitä käytettyään? Onko se sitten sattumaa? Mutta jos näitä "sattumia" tapahtuu yhdelle sun toiselle niin eikö se vähän herätä miettimään että ei voi olla pelkkää sattumaa??

Ja jos KOKEMUS on osoittanut etten parane lääkehoidolla, vaan päin vastoin olo huononee, mutta saan avun esim.homeopatiasta niin eikö ole järjenvastaista olla käyttämättä sitä mistä saa avun?
Eli jos laitan käteni kuumalle levylle ja kokemukseni kertoo että se polttaa niin pitäisikö minun hylätä kokemukseni ja vaatia tieteellinen tutkimus että asia on näin??? Hei haloo!! Järki käteen hyvät immeiset!

Eikö lääkäreille opeteta että omaan kokemukseen perustuva tieto on TOSI?
Ja mistä tulee se lääkäreiden vastustus luontaishoitoja kohtaan? Onko se opittua, muiden mielipiteisiin pohjautuvaa tietoa vai omakohtaista kokemusta?

Tietysti asioita pitää myös tieteellisesti tutkia mutta entä jos ihmismieli on vielä niin vajavainen ettei se kykene näkemään kuin vain tämän viiden aistin havannoimat asiat, eikä ymmärrä että tämän kaiken takana on vielä jotain paljon enemmän joka vaikuttaa ihmisen kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin?

Mutta JOKAISELLA ON OLTAVA OIKEUS VALITA MILLÄ HOITAA ITSEÄÄN!