Luontaishoitoja uhataan rajoittaa Suomessa

Mäntsälä

/ #36 Mennääpä asiaan

03.03.2009 23:54

Yhteiskuntamme ”terveyden” hoito on julkiselta rakenteeltaan lääketeollisuuden sisältäpäin valvomaa ja kontrolloimaa. Vuosikymmenien kuluessa on raaka lääketeollisuuden soluttautuminen poliittisiin ja taloudellisiin päättäjäelimiin varmistanut maksimaalisen taloudellisen voiton jatkuvuuden.
Koska poliittiset rahakirstujen vartijat kuuntelevat ja rahoittavat lääkäreiden antamia (lääketeollisuuden yksipuolisesti kouluttamana) tutkimuksia, suosituksia ja ohjeistuksia, saavat nämä lähtökohdaltaan yksipuolisen edun muiden terveysvaihtoehtojen valintojen kustannuksella.
Lääketeollisuuden ”myyntitykit” eivät missään nimessä anna oikeudenmukaista yhteiskunnan rahoitusmahdollisuutta tasapuolisten tutkimusten tekemiseen. Lääketehtaiden ja myyntifirmojen edun mukaisesti tutkimukset, kartoitukset ja erityyppiset koejärjestelyt tehdään vain ja ainoastaan heille edullisella tavoilla. Rokotteiden haittavaikutukset jätetään huomiotta 30 vuorokauden jälkeen, solumyrkkyihin kuoleminen on luonnollinen poistuma, mieliala- ja psyykelääkkeiden aiheuttamasta riippuvuudesta (suoranainen huumeongelma) vaietaan, vanhusten ylilääkitys on vertaansa vailla olevaa puoskarointia, jne.
”Tieto ei voi olla lääketeollisuuden varassa” kirjoitti lääketieteen tohtori, tutkimusprofessori Elina Hemminki Stakesista. Erittäin taitavasti ja laajasti lääketeollisuus ohjeistaa hoitosuunnitelmat päätöksineen.
Lääketeollisuus ideoi ja rahoittaa tutkimusta, koulutusta ja oppimateriaalia. Lääketeollisuus tukee lääkäreiden lehtiä ja yhdistyksiä. Puhumattakaan muista ”ylimääräisistä” ns. lisistä. Lääkeyritykset ovat lääkekontrollin tärkein asiakas ja säätelyssä yritystoiminnan ja terveyden huollon intressit eivät ole eriytettyjä.
Koskaan ennen ei ole käytetty näin paljon yhteiskunnan ja yksityisten varoja sairauden ”parantamiseen” kuin aikanamme. Eivätkä koskaan ihmiset ole olleet näin sairaita kuin nykyään. Eikö poliittisilla päättäjillä ala missään vaiheessa hälytyskellot soida. Ainoastaan länsimaisen yhteiskunnan ”loisena” elävä korruptoitunut lääketeollisuus hyötyy kiihtyvällä nopeudella kasvavasta lääkekulutuksesta.
Juuri siksi nämä suurella rahalla maksetut lääkemyyntiagentit yrittävät kaikin keinoin mustamaalata ja vähätellä tuhansia vuosia toimineita luontaisterapiamuotoja.
Onhan hirmuinen uhka, jos ravintolisistä, ennaltaehkäisevästä terveydenhoidoista ja luontaisterapioista johtuen ”lääketeollisuuden” tarkoituksella ylläpitämä rahastussumutus paljastuisi. Terveethän eivät tarvitse keinotekoisesti valmistettuja kemiallisia jäljitelmiä, joita lääkkeiksikin kutsutaan.
Olen omin korvin kuullut lääkärin koulutuksen saaneet henkilön valehtelevan kirkkain silmin ilmekään värähtämättä, että ravinnolla ei ole mitään tekemistä terveyden kanssa. Rohkenin olla huomattavasti eri mieltä väittämästä.
Onneksi yhä useammin jo monet ihmisläheiset lääkärit ovat alkaneet toteuttaa omassa kutsumusammatissaan korkeamman moraalisen ja eettisen arvomaailmansa ihanteita.
Vähintä mitä tässä terveydenhuollon kaaoksessa pitäisi saada aikaan kustannusten pienentämiseksi ja veronmaksajien rahojen säästämiseksi on tasapuolinen tutkimus puolueettomasti toteutettuna yhteiskunnan rahoittamana myös luontaisterapia- ja vaihtoehtohoitojen piirissä.