Heinolan lintutarhan säilymisen puolesta

Nastola

/ #27 Lintutarha säilytettävä

05.04.2009 10:56

Tämä säästäminen -buumi menee jo liian pitkälle. Säästäminen on hyvä asia, mutta järkeä saa käyttää tässäkin asiassa. Eilisissä uutisissa tämä "homejutuistaan" kuuluisaksi tullut Rämö ihmetteli sitä, miksi Heinolan täytyy yksin maksaa tästä yhteisestä hyvästä. Hän oli päässyt nyt päättämään näistä asioista eli kuuluu Heinolan päättäjiin.

Lyhytnäköisesti oikeassa, mutta niin kamalan väärässä. Kuinka paljon onkaan turistit kantaneet Heinolaan rahaa ns. veroina. Ainahan turistit sitä tekee, käyttää esim. paikallisten yrittäjien palveluita ja sitä kautta verokertymiä varmasti tulee kaupungin kassaan. Sitä ei kukaan voi kiistää.

Tässä lähellä asuvana kuin myös Heinolassa paljon käyneenä tiedän, ettei siellä nyt paljon muuta ole. Heinola on kesäkaupunki ja Lintutarha tarjoaa läpi vuoden turisteille nähtävää vuodesta toiseen jo useiden vuosien ajan. Itse tutustuin ensimmäisen kerran Lintutarhaan silloin kun lapset olivat pieniä. Sinne myös vein joskus vieraitani kuin myös kehoitin tuttaviani poikkeamaan. Ihailuni kohde etenkin oli Kalle;)

Päättäjät...nyt "järki käteen" ja etsimään niitä säästökohteita muualta.