Vastustamme Valviran aikeita puuttua kilpirauhasongelmien hoitoon

astmt30

/ #599 Iltalehden vappu-vajispläjäys, yhteenvetoa

08.05.2015 16:40

1. kerrottiin uudesta kilpirauhaspotilaiden asiaa oikeasti ajavasta yhdistyksestä. Tämän osan linkki on yllä viestissä 586. Sisältää ihan hyvää asiaa surkeasta hoitotilanteesta: Mm. nuorukainen jätetty hoitamatta. Lääkettä onneksi on vuodeksi, mutta hoidettava ilman lääkäriä pelkän Facebook-vertaistuen neuvoin

2. viestissä 589 videolla kerrotaan gestapo-ratsiasta Taija Sompin vastaanotolle. Mielenkiintoisempi (ja järkyttävämpi) on tekstiosassa VALehteluVIRastoN umpivalheinen seliseli otsikolla "Sanktioiden syynä lääkäreiden toiminta". Hallinto-oikeudetkin ovat todenneet valviran perustelut pätemättömiksi. Lukijakommenteissa useampikin vahvistaa ainakin Taija Sompin laajasti antaneen sairaudesta taustatietoja ja tutkineen poikkeuksellisen hyvin. (Oikeudet on valvira vienyt myös Tiina Keldrimalta ja Mika Kivimäeltä. Keldrima lehtitietojen mukaan olisi ensimmäinen oikeudessa syyttä vainotuksi todettu, mutta valvira kai määräsi uuden kiellon ja potilaiden kiusaksi vielä valittaa ylempiin oikeusasteisiin)

3. Tuula Malin: "Näkökulma: Hoitosuositukset törmäyskurssilla". Lukekaa, on tosiasiat myöntävä.

4 sokerina pohja(noteeraukse)lla "tutkimusprofessori" marjukka mäkelältä (ennaltamäärätyin lopputuloksin) tilattu "kirjallisuustutkimus", jossa aineistosta karsittu tärkeitä tutkimuksia. Ja pidetty kiirettä jotta ei tarvitsisi huomioda Chicagosta tulossaolevia Antonio Biancon ryhmän kahta tutkimusta. Ja jollain verukkeella Nygaardin tutkimus "unohdettu"
_  _  _

Viimemainitussa ei ole yhtäkään totuudenmukaista asiakohtaa ja hauska tämäkin: "Mikäli terveydenhuollon kentällä toimivat lääkärit ovat kuitenkin sitä mieltä, että T3-hormonista on lisähyötyä, heidän pitäisi tehdä satunnaistettuja tutkimuksia ja osoittaa tämä hyöty myös tieteellisesti todeksi"

Thyroxinista ei ole ainoatakaan pätevää satunnaistettua placeboon vertaavaa tutkimusta. T3-lääkityksestä on. Thyroxinin kielteisistä vaikutuksista kyllä löytyy katsaus. Löytyy myös T4-monoterapiaa ja T3-monoterapiaa vertaileva tutkimus.
https://hypotyreoosi.wordpress.com/2015/05/06/t yroksiinihoidosta-lausuttua/