Heinolan lintutarhan säilymisen puolesta

Tarmo Sotikov
Joensuu

/ #42 Suhteellisuuden taju ???

06.04.2009 08:18

Liliuksen 7 vuoden palkkioilla pidettäisiin Heinolan lintutarhaa yllä 165 vuotta !!!! Siinäpä miettimistä ihmiskunnan nykyiselle suhteellisuuden tajulle.

No, em purppasu-kommentti ei tietysti edesauta lintutarhan säilymistä, mutta muistuttanee (ainakin yksittäisten) ihmisten ahneudesta.

Onneksi tämän keskustelun pohjalta näyttää siltä, että toivoa ei ole menetetty, vaan vielä löytyy paljon ihmisiä, jotka ovat valmiita auttamaan.
Luulen, että juuri tähän Heinolan valtuutetut tähtäävätkin, että saisivat
maksajia ympäri Suomen maksamaan osan kustannuksista - se lienee kohtuullista.

Kehittelisin tuota ajatusta kohdennetusta tuesta juuri lintutarhan hyväksi vielä pidemmälle: Lintutarha voisi sopia muutaman paikallisen ruokapalveluyrittäjän kanssa diilin, että lintutarhalla kävijät käyttäisivät juuri heidän palvelujaan. Ja jos Lintutarhalla kävijät oikein mainostaisivat tätä seikkaa ostosta tehdessään, paikalliset yrittäjät ymmärtäisivät Lintutarhan merkityksen (kesä)bisneksessään. Jolloin hekin painostaisivat jatkossa valtuutettuja säilyttämään lintutarhan.