Kuntoriihi punasiltaan!!!!

Kuntoriihen puolesta

/ #100 Kuntalaisaloite?

14.05.2015 17:03

Pitäisiköhän vielä yrittää Kansalaisaloitteen kautta saada asiaa - siis Punasillan kaavamuutosta - edistettyä?

www.kuntalaisaloite.fi

En nimittäin vieläkään ymmärrä miksi kuntosalia ei voisi Punasillan alueelle perustaa kun onhan siellä myös pesulaa ja autokorjaamoa; eikä ne mun mielestä ole teollisuutta vaan ihan normaaleja kuntalaisten palveluita? Ja se että tuo alue ei ole turvallinen liikkua - eihän nykyiseen Kuntoriiheenkään ole joka suunnasta turvallista kevyenliikenteenväylää joka suunnasta - eikä onnettomuuksia ole sattunut.

Lisäksi eikö olisi fixua ja turvallisempaa ohjata tuon Kauppakeskuksen alueen liikennettä muualle esim kuntosalikäyjien osalta? Nythän sille alueelle ohjataan kaikki mahdollinen liikenne ja tuolla alueella kulkee kuitenkin paljon lapsia kouluun ja harrastuksiin eikä tuon alueen liikennemäärien lisääminen varmasti lisää heidän turvallisuuttaan.

Keskusteluissa on myös puhuttu siitä kuinka Punasillan alueen liiikennejärjestelyt ovat vaaralliset, mutta eiköhän ne kunnan alueen pahat autojen liikenneonnettomuudet ole viime aikoina tapahtuneet enemmänkin Verkkoniemen alueella eikä Punasillan alueella. Joten tuokin perustelu tuntuu tuulesta temmatulta; etenkin kun työaikainen liikenne vähenee Punasillan alueelle / alueelta ilta-ajaksi jolloin pääosa kuntosalikäyjistä tuolla alueella liikkuisi.

Kaiken tämän päälle vielä kunnan asenne kuntalaisten huolta yrittäjän tulevaisuudesta sekä muuramelaisten näköisen liikuntapaikan - liikuntapaikan joka poikkeaa valtavirrasta ja mahdollistaa kaikenlaisten ja -näköisten ihmsiten liikkumisen - menettämistä kohtaan on todella alentavaa ja vähättelevää. Joka kertoo mielestäni vaan siitä, että asioita ei ole hoidettu puhtaat jauhot pussissa ja oikeasti kuntalaisten ja nykyisten yrittäjien etua ajatellen; kysehän ei ole vain Kuntoriihen yrittäjästä vaan tiloissa toimivien kahden yrittäjän yritystoiminnasta sekä myös Kauppakeskuksen yrittäjien yritystoiminnasta, jotka menettävät muualta / kauempaa tulevien kuntoilijoiden rahavirrat siinä samalla. Onkohan tämän vaikutusta laskettu kun vaan niin kovasti hehkutetaan miten 100 työpaikkaa tulee lisää jne?

Jos on tahtoa on keinoja!